فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: تیغ بربج سازی در استان گریبان بناهای تاریخی را گرفته و بستر فراموشی آنها را در پایتخت فراهم ساخته است .

عزت‌اله خان‌محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن معرفی میراث فرهنگی را ابزار مقابله موج تهاجم فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم دانست و گفت : معرفی میراث فرهنگی با ابزار رسانه به ویژه از طریق شبکه های برون مرزی بهترین و پر سرعت ترین ابزار نشر و معرفی فرهنگ اصیل ایران اسلامی است.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به مرگ بسیاری از بناهای تاریخی با ویروس تفکر برج سازیث در استان تهران تصریح کرد : بسیاری از خانه هایی با قدمت طولانی زیر تیغ برج سازی در پایتخت قرار دارند و به شکل فعالیت های عمرانی تخریبی به مرور زمان از دامنه گسترده ای در آینده نزدیک برخوردار خواهند شد.

خان محمدی در ادامه این مطلب اضافه کرد : شهرداری ها و متولیان فعالیت های عمرانی در شهرستانهای تهران باید سیاست حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی به عنوان یادگار ارزشی نیاکان را در اولویت های کاری خود قرار دهند تا از این طریق جلوی ورود آسیب به بدنه فرهنگ و هنر ایران اسلامی گرفته شود.

فرماندار شهرستان شمیرانات در خاتمه اظهار داشت : بسیاری از میراث فرهنگی کشور بخاطر نبود نظارت های درست و دقیق و کارشناسی به عنوان سند در حوزه مدیریت این سازمان ثبت و ضبط نشده اند که باید به این وضعیت شکل ساماندهی شده داد.

انتهاي پيام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.