توماس کریستین زودهوف گفت: جایزه مصطفی (ص) می‌تواند نقش مهمی در توسعه علم در کشورهای اسلامی داشته باشد.

توماس کریستین زودهوف برنده نوبل ۲۰۱۳ در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی یاشگاه خبرنگاران در رابطه با جایزه مصطفی (ص) گفت: ابتکار راه‌اندازی این جایزه و ویژگی‌های آن من را تحت تاثیر قرار داد و من به نهاد جایزه مصطفی (ص) بابت چنین حرکتی تبریک می‌گویم. 

وی با ابراز امیدواری از توسعه دانش و فناوری در کشورهای اسلامی افزود: جایزه مصطفی (ص) می‌تواند نقش مهمی در توسعه علم در کشورهای اسلامی داشته باشد به شرطی که بر اساس شایستگی اعطا شود. 

توماس کریستین با تاکید مجدد به اینکه جایزه مصطفی تنها در صورت در نظر گرفتن شایستگی واقعی تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که این جایزه صرفا بر اساس دستاوردهای علمی، و از طریق شناسایی پاسخ‌های درست به پرسش‌های مهم علمی و بدون توجه به ملاحظات خاص اعطا شود. 

وی علم را یکی از معدود حوزه‌ها و بهانه‌های بهبود روابط بین‌الملل در شرایط نزاع حال حاضر جهان شمرد و تصریح کرد: علم تا زمانی می‌تواند زمینه ساز اشتراکات قابل توجهی جهت برقراری ارتباط باشد که دیدگاه‌های تمدن‌های بشری مبتنی بر تفکر منطقی و حقیقت باشد، چنانچه پایه‌ریزی تمامی تمدن‌ها مبتنی بر پیشرفت‌های بشری در حوزه دانش و فناوری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار