رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دنیای اسلام دنیایی است که به دنبال علم و فن‌آوری و جریان‌هایی که بر علیه کشورهای اسلامی ایجاد و فضاسازی کرده‌اند در اسلام جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون تحقیقات مجلس و شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی در ششمین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(‌ص) که صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد گفت: دنیای اسلام دنیایی است که به دنبال علم و فن‌آوری و جریان‌هایی که بر علیه کشورهای اسلامی ایجاد و فضاسازی کرده‌اند مانند جریان‌های تروریسم و داعش در اسلام جایی ندارند و اسلام نگاهش فراتر از این مسائل است.

وی افزود: باید برای دانشمندان جهان اسلام ارزش قائل شویم و جایگاه و منزلت آنها را در جهان بالا ببریم. تعامل میان کشورهای اسلامی را دنبال کنیم و تعامل میان دانشمندان و دانشگاهیان اسلام را افزایش دهیم تا بتوانیم به زودی شاهد اقتدار جهان اسلام باشیم.

 زاهدی تصریح کرد: در جلسه امروز شورای سیاستگذاری دستورات متعددی مقرر شد. یکی در حوزه جایزه عمومی که در این دوره قرار بود یک جایزه بدهیم دو جایزه را به برندگان اختصاص دهیم. علاوه بر آن جایزه به افرادی داده شود که مقیم کشورهای اسلامی باشند یا تأثیرگذار از کشورهای اسلامی باشند. این مسئله مورد بررسی قرار گرفت. در مواردی به توافق رسیدیم ولی در مواردی مبهم باقی ماند.

زاهدی در خصوص اقامت برندگان جوایز مصطفی(‌ص) خاطرنشان کرد: در سطحی که جایزه به صورت عمومی داده می‌شود، باید مسلمان باشند شرط اصلی مسلمان بودن و تأثیرگذار بودن در جریان علمی شروط اقامت برندگان جایزه مصطفی ولی در سه حوزه جایزه دیگر قرار است تأثیرگذاری جدی در یکی از کشورهای اسلامی داده شود.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس با اشاره به اعتبارات جایزه عنوان کرد: پیشنهاد شده معادل 500 هزار دلار طلا به برندگان داده شود که مخالفت‌هایی صورت گرفت و اعلام شد دانشگاهیان به دنبال طلا نیستند و قرار است بیشتر اعتبارات این جایزه صرف خرید تجهیزات کتاب مقالات و آزمایشگاه‌ها شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


برچسب ها: دنیای اسلام ، علم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.