مرجع تقلید شیعه صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر را محکوم کرد و به مقامات عربستان سعودی هشدار داد که بدانند اگر دست به چنین کاری بزنند نفرت و خشم تمام شیعیان و اهل سنت آزادی‌خواه بر ضدشان خواهد بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت‌الله "ناصر مکارم‌شیرازی" از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از علمای مبارز و شیعه عربستان سعودی را محکوم کرد.
 
وی با ظالمانه توصیف کردن صدور چنین حکمی، اظهار داشت: شیخ نمر جایی را به‌هم نزده بود و کاری انجام نداده بود که مستحق چنین حکمی باشد، بلکه سخنرانی‌های داغی را انجام داده که نشانه حریت ایشان است.

این مرجع تقلید شیعه افزود: در کشور ما از درون زندان نامه بر ضد نظام و رهبری می‌نویسند و کسی هم کاری با آن‌ها ندارد و تا فتنه‌ای برپا نشود درباره افراد چنین حکمی صادر نمی‌کنند.
 
وی صدور چنین حکمی برای آیت‌الله شیخ نمر را ظالمانه خواند و تصریح کرد: متأسفانه شیعیان عربستان سعودی در فشار زیادی هستند و برای انجام مراسم خود آزادی ندارند، حقوقشان تضییع می‌شود و از بسیاری از مشاغل محروم هستند.
 
این مرجع تقلید گفت: عربستان سعودی بداند اگر دست به چنین کاری بزند، نفرت و خشم همه شیعیان و اهل سنت آزادی‌خواه بر ضدشان خواهد بود و هزینه بسیاری را خواهند پرداخت.
 
وی از سیاست یک بام و دوهوا و متناقض آمریکا و مدعیان حقوق بشر انتقاد و تصریح کرد: وقتی در کشور ما درباره فردی از فرقه ضاله کوچک‌ترین اقدامی انجام شود، حامیان عربستان سعودی و کنگره آمریکا تبلیغات عجیبی علیه ما به راه می‌اندازند؛ اما در کشور عربستان سعودی شیعیان از حقوق اولیه خود محروم هستند اما صدایی از آن‌ها در نمی‌آید.
 
این مرجع تقلید با طرح این سؤال که چرا کنگره آمریکا در قبال این حکم ظالمانه و تضییع حقوق اولیه شیعیان در عربستان سعودی سکوت‌پیشه کرده و نفس نمی‌کشد، گفت: این مسأله نشان‌دهنده دروغ بودن ادعای دمکراسی و حقوق بشر آمریکا و غرب است.
 
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطر نشان کرد کرد: من تکرار می‌کنم این کار آثار و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای عربستان سعودی دارد و گمان نمی‌کنم عقلای آن‌ها دست به چنین کاری بزنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمر ، پیام ، مکارم ، مرجع ، حکم ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۳:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
ملت مسلمان عربستان و بحرین باید قیام عمومی کنند تا خاندان سعودیها را نابود کنند و خانه خدا از دست وهابیها ازاد گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر وهابیت.
آخرین اخبار