رئيس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نخستين حضور رييس‌جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات گفت: نخستين بار صادرکنندگان نمونه خدمات فنی و مهندسی، کالاهای با ارزش افزوده بالا و های‌تک تجليل می‌شوند.

به گزارش گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ولي‌اله افخمي‌راد افزود: اين اقدام با توجه به رويکرد جديد سازمان توسعه تجارت صورت مي‌گيرد که روز ملي صادرات را متفاوت از گذشته خواهد کرد و از صادرکنندگاني که علاوه بر معيار‌هاي عمومي در بخش‌هاي کالايي، خدمات فني و مهندسي و گردشگري با سه معيار ارزش افزوده بالا، صادرات کالاهاي هاي‌تک و صادرات خدمات فني ـ مهندسي سنجيده و حائز بالاترين امتياز شده‌اند تجليل مي‌شود.

وي با تاکيد بر اهميت حضور دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در اين مراسم گفت: سياست‌هاي اقتصادي دولت بر توسعه صادرات غيرنفتي متمرکز است و حضور رييس جمهوري در مراسم روزي که به نام روز ملي صادرات نامگذاري شده است، ارج نهادن دولت به اين روز و تاييدي بر گفته‌هاي دولت است.

افخمي راد اعلام کرد : از سوي ديگر براي قطعي شدن حضور رييس جمهوري در اين مراسم، اين مراسم دو روز زودتر از 29 مهر، روز ملي صادرات در تقويم خورشيدي کشور ، برگزار خواهد شد.

افخمي‌راد در تشريح نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: «آيين‌نامه تشويق صادركنندگان نمونه» مصوب هيأت وزيران و اصلاحات وارد بر آن، مبناي کار کميته انتخاب صادرکنندگان نمونه است و طبق اين آيين‌نامه صادرکنندگان منتخب در سه گروه صادرکننده ممتاز، صادرکننده نمونه و صادرکننده برتر کشوري معرفي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه طبق آيين‌نامه تا 50 بنگاه صادراتي در روز ملي صادرات تجليل خواهد شد، تصريح کرد: از صادرکنندگان ممتاز با اهداء تنديس بلورين و از صادرکنندگان نمونه با اهداء تنديس طلايي تجليل خواهد شد.

افخمي‌راد در خصوص نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه استاني گفت: کارگروه‌‌هايي در استان‌ها  تشکيل شده است تا براساس ضوابط ابلاغي سازمان توسعه تجارت ايران، صادرکنندگان نمونه را حداکثر تا دو ماه آينده مشخص و معرفي کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، مراسم ، روز ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار