وزیر نیرو از حاکم بودن وضعیت سخت و قرمز در زمینه آب در استانهای کرمان، تهران و اصفهان خبر داد و خواستار مدیریت مصرف آب در کشور شد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، چیت چیان  صبح امروز در حاشیه بازید از مراحل اجرایی ساخت سد مشمپا در استان زنجان  با بیان اینکه وضعیت ذخایر منابع آبی کشور نگران کننده است افزود: مصرف آب در حوزه های مختلف باید به صورت جامع و هدفمند مدیریت شود  و بخصوص مصرف آب شرب به صورت جدی و لازم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با چالش جدی در زمینه آب مواجه است، لزوم مشارکت جدی مردم در زمینه مقابله با خشکسالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مدیریت مصرف آب در کشور  با مشارکت مردم، کشاورزان و صنعتگران صورت بگیرید.

وی با یادآوری خشکسالی های کشور طی چند سال اخیر ادامه داد: خشکسالی های متوالی  در کشور داشتیم که این خشکسالی ها اثرات زیادی بر روی ذخایر آب کشور گذاشته است.

چيت چيان افزود: مسئله خشکسالی و آب ریشه دار و قدیمی ایران است و باید برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب در این وضعیت صورت بگیرد.

چیت چیان با اشاره به وضعیت موجود کشور در زمینه سدسازی گفت: فعالیت سد سازی طی سالهای اخیر در جریان بوده و در حال حاضر چند سد در دست بهره برداری است.

وزير نيرو در ادامه با اشاره به وضعیت اجرایی سد مشمپا در استان زنجان گفت: در تلاش هستیم سد مشمپا را با استفاده از فایناس خارجی اجرا کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه چند سرمایه گذاری خارجی در پروژه ساخت سد مشمپا مشارکت خواهند کرد ادامه داد: احداث سدمشمپا به 18 هزار میلیارد ریال اعتبار نيازمند است.

انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.