افزایش جمعیت كشور منجر به تشدید كمبود منابع آبی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر حفاظت شركت آب منطقه ای استان زنجان آب را یكی از عوامل اصلی حیات بشریت و موجودات زنده دانست و گفت: افزایش جمعیت كشور منجر به تشدید كمبود منابع‌ آبی می شود.

عباسی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی دانش آموزی دانای آب استان زنجان افزود: مصرف صحیح منابع آبی موجود كشور نیازمند فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مطلوب به منظوراستفاده بهینه مردم از آب و جلوگیری از مصرف بی رویه آن بسیارمهم است اظهارکرد: باید تلاش کرد این مسئله در سنین نوجوانی ملكه ذهن آنها شود تا بتوان فرهنگ استفاده بهینه از این نعمت خدادادی را به نحو شایسته به نسل های بعد انتقال داد.

مدیر حفاظت شركت آب منطقه ای استان زنجان كمبود بارندگی را ازعوامل مهم در كمبود منابع آبی اعلام کرد وادامه داد: میزان بارندگی در كشور ایران به علت دارا بودن اقلیم خشك و نیمه خشك آن پایین تراز متوسط جهانی است.

عباسی با اشاره به ذخیره سازی چند هزار ساله منابع آبی زیرزمینی، برالگوی صحیح مصرف آب و پرهیزاز آلودگی این منابع تأكید و خاطرنشان کرد: عدم رعایت این موارد و دفع غیر اصولی فاضلاب و زباله منجر به بحران كمبود آب و افزایش مخاطرات ناشی از آن می شود./س

برچسب ها: آب ، جمعیت ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.