سطح آب چاههای آب شرب تا بیش از 20 متر و سطح دریاچه سد تهم تا بیش از 15 متر نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان  گفت:با توجه به افزایش مصرف مشترکین میزان تولید و نهایتا میزان مصرف آب شرب در استان زنجان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 2 درصدی داشته است .

 پورنصرت به کمبود منابع آبی اشاره کرد و افزود :در حال حاضر با کمبود منابع آبی مواجه هستیم .

وی به بالا بودن مصرف آب در ایام عید و غیر نرمال بودن میزان مصرف اشاره  و تصریح کرد:امیدواریم مشترکین در روزهای پایان سال با رعایت صرفه جویی همکاری لازم را با شرکت داشته باشند زیرا بالا رفتن میزان مصرف آب سبب پایین آمدن و افت فشار برای برخی از مشترکین در نقاطی از شهر خواهد بود .

مدیرعامل شرکت آبفای با اشاره به بالا بودن پیک مصرف در روزهای پایانی سال اضافه  کرد : باید بپذیریم که منابع آبی غنی نداریم لذا صرفه جویی امری اجتناب ناپذیر است.

پور نصرت با اشاره به اینکه آب زیربنای سلامتی و حیات ما انسانها است، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم از آب‌های غیر شرب برای شست‌وشو استفاده کنند و تا حد امکان در مصرف آب شرب صرفه جویی و از مصرف بی رویه جدا خودداری کنند ..

وی  ادامه داد :آب مصرفی تبدیل به فاضلاب می شود و در حال حاضر کمتر از 30 درصد فاضلاب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب منتقل می شود .

مدیرعامل شرکت آبفای استان به نوع بافت شهر زنجان اشاره  و خاطر نشان کرد :به دلیل عدم استقبال مردم از تاسیسات فاضلاب و استفاده از چاههای جذبی متاسفانه در برخی از نقاط شهری مخصوصا پایین دست سطح آبهای سطحی بالاست و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است ./س

برچسب ها: کاهش ، دریاچه ، تهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.