مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان از کاهش حجم ورودی آب به سدهای استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در جمع خبرنگاران با وجود اینکه استان زنجان از سوی وزارت نیرو جزو استان‌هایی که با تنش آبی مواجه هستند، قرار نگرفته اما با توجه به کاهش حجم ورودی آب به سدهای استان و میزان بارندگی ها باید از هدر رفت آب و ایجاد تنش آبی جلوگیری کرد.

پور نصرت با اشاره به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی استان زنجان نسبت به گذشته کاهش یافته است بر مدیریت صحیح مصرف آب در استان تاکید کرد.

وی ادامه داد :از سال 1389 تا پایان سال 92 میزان مصرف آب در زنجان 12 درصد رشد داشته و مصرف آب از 270 میلیون متر مکعب در سال 89 به 730 میلیون متر مکعب در سال 92 رسیده است که این آمار بسیار نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه نشت آب از انشعابات و مخازن از جمله موارد ایجاد هدررفت آب تصفیه شده شبکه آبرسانی است، ادامه داد: نوسازی و استانداردسازی انشعابات در برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

پور نصرت با اشاره به کشف یک هزار و 725 مورد انشعاب غیر مجاز طی سال گذشته بر لزوم فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب در جامعه تاکید کرد.

وی یکی از دلایلی مهم دیگر را محاسبه نشدن مصرف دقیق آب در منازل به علت عمر زیاد کنتورها عنوان کرد و نصب کنتورهای جدید را الزامی خواند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پایین بودن قیمت اب را نیز یکی دیگر از دلایل مصرف زیاد آب در استان عنوان و اضافه کرد: در این راستا نیازمند راهکارهای جدی هستیم.

پور نصرت استفاده صحیح از تکنولوژی های جدید را در مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب مهم برشمرد./س

برچسب ها: کاهش ، حجم ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.