مروری بر هفتادمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا؛

آخرین خبرها درباره خبرنگاران بازداشت شده واشنگتن پست/ ماجرای اعتصاب غذا در زندان چه بود؟

آخرین وضعیت پرونده‌های "ب.ز"، ریحانه جباری، خبرنگاران واشنگتن پست، اعتصاب غذا در زندان و فیلترینگ شبکه‌های مجازی از مهمترین خبرهای قضایی بود که در هفتادمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا به آنها پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای" در هفتادمین نشست خبری خود به تشریح پرونده‌های قضایی و آخرین وضعیت پرونده‌های بابک زنجانی، ریحانه جباری، پرونده‌های زمین‌خواری، خبرنگاران واشنگتن پست، فساد سه هزار میلیاردی، سرپرست سابق تامین اجتماعی و... پرداخت، که متن آن به شرح زیر است.
 
**حکم قصاص "ریحانه جباری" در صورت رضایت اولیای دم منتفی می‌شود

سخنگوی دستگاه قضا در هفتادمین نشست خبری گفت: پرونده "ریحانه جباری" در حال مذاکره برای اخذ رضایت است و اگر توافق حاصل شود حکم قصاص منتفی می‌شود.
 
**علت اطاله دادرسی پرونده‌های زمین خواری چیست؟
 
معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: اطاله دادرسی پرونده‌های زمین خواری گاهی در اثر اختلافاتی است که بین دو دستگاه دولتی وجود دارد و یا احیانا شهرداری‌ها سبب طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری می‌شوند
 
**بررسی اموال"ب.ز" ادامه دارد
 
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت رسیدگی به بیمه توسعه و تخلفات مربوط به آن به کجا رسیده است اظهار داشت: این پرونده در شعبه 15 بازپرسی کارکنان دولت در حال رسیدگی است جلسه‌ای هم در ستاد مبارزه با فساد که در آن سه قوه حضور داشته و ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور است و اقدامات لازم درخصوص این بیمه و یا افرادی که چک‌هایی در اختیار دارند انجام شده و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.  
 
وی ادامه  داد:  اگر ادعای داشتن مبالغی پول و نقدینگی در خارج از کشور از سوی "ب.ز" ثابت شده باشد در رفع تحریم‌ها موثر است اما تاکنون چیزی به اثبات نرسیده است.
 
**دو نفر از بازداشت شدگان پرونده واشنگتن پست آزاد شدند
 
دادستان سابق کل کشور در پاسخ به  این سوال که خبرنگار واشنگتن پست امروز آزاد شده‌اند، افزود: از مجموع افراد بازداشت شده پرونده واشنگتن پست دو نفر آزاد شدند.
 
**آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی
 
معاون اول دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت پرونده فساد 3 هزار میلیاردی گفت: تعدادی حکم صادر و در مرحله اجراست،‌ بخشی در مرحله اجراست و آنهایی که رد مال دارند در حال انجام  است افرادی محاکمه شدند که درخواست اعاده دادرسی کرده‌اند که بخشی رد شده و برخی در حال رسیدگی است.
 
**آخرین وضعیت پرونده دادستان سابق تهران
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در رابطه با این پرونده بخشی از حکم صادر شده و در مرحله تجدید نظر خواهی است و برای بخشی دیگر هم حکم صادر نشده است.
 
**فریب عده‌ای برای سرقت آثار تاریخی از سوی بی بی سی

دادستان سابق کشور گفت:‌ بی بی سی با فریبکاری عده‌ای را به سرقت آثار تاریخی کشور ترغیب کرده بود که افرادی در این زمینه دستگیر شده‌اند.
 
**پرونده فیلتر شبکه‌های مجازی به کجا رسید؟

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در جلسه‌ای که در آن وزرای قوه قضائیه نیز حضور داشتند وزیر ارتباطات اعلام کرد که بدون هیچ گونه محدودیت پولی در این زمینه هزینه‌های لازم و راهکارهای لازم برای محدود کردن مصادیق مجرمانه را ارائه خواهد داد.
 
**هیچ اعتصاب غذایی از زندان گزارش نشده است
 
معاون اول دستگاه قضا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی و اعتصاب غذای وی در زندان اظهار داشت: امروز جویا شدم که هیچ اعتصاب غذایی گزارش نشده است و پرونده درحال رسیدگی است اما از بیان جزئیات معذورم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار