سخنگوی دستگاه قضا گفت: فروش اموال ب-ز برای پرداخت بدهی طلبکاران عمدتا انجام گرفته شده و حتی ما چندین سفر به خارج از کشور (افرادی از بانک مرکزی، دادستانی و وزارت نفت) به شهرهای دبی، امارات و تاجیکستان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی اموال ب-ز در کشور در حال قلع و قمع است و گاهی نظارتی بر اموال آن هم نمی‌شود تصریح کرد: در ابتدای امر وزارت نفت شکایتی از این متهم نداشت و تنها درخواست آن ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الخروج بودن وی بود از طرفی هم دادستانی اعلام کرد اگر شکایتی دارید مطرح کنید از روز اول بارها در جلسات گفته شد که پرونده‌های این چنینی که نیمه آن در داخل ایران و نیمه آن درخارج از کشور قرار دارد به صورت حقوقی اداره شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: گاهی هم اموال غیرمنقول همچون سهام و... وجود دارد اگر در این زمینه ذی‌نفع کمک کند کارها به سرعت انجام می‌گیرد، وزارت نفت و دولت همکاری‌های مناسبی از ابتدا در این زمینه داشته‌اند این همکاری‌ها در جهت تحقیق، نظارت و حفظ اموال صورت گرفته است.  
 
وی اظهار داشت: فروش اموال ب-ز برای پرداخت بدهی طلبکاران عمدتا انجام گرفته شده ابتدا اموال شناسایی شدند حتی ما چندین سفر به خارج از کشور (افرادی از بانک مرکزی، دادستانی و وزارت نفت) به شهرهای دبی، امارات و تاجیکستان داشته‌ایم.  
 
 معاون اول دستگاه قضا برداشت پول از حساب‌های بابک زنجانی را غلط دانست و گفت: چنین چیزی نه صحت دارد و نه امکان‌پذیر است دستگاه قضا و دولت در ماه‌های اخیر همکاری‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که معتادان پرخطر در شهر چهره شهر را زشت کرده‌اند و نیروی انتظامی از دستگیری آنها به دلیل آنکه آنها را بیمار خطاب می‌کند سرباز می‌زند شهرداری‌ها هم از ایجاد کمپ ترک اعتیاد سخن می‌گویند آیا قوه قضائیه اقدامی انجام می‌دهد یا خیر یادآور شد: اینکه می‌گویید چهره شهر زشت شده است در واقعیت امر چنین چیزی وجود ندارد اگر قرار به بازداشت باشد، بازداشت معتادان پرخطر است که طبق مصوبه سال 89 افراد معتاد باید به بازپروری و .... معرفی شوند البته نیروی انتظامی با معتادان به عنوان مجرم برخورد خواهد کرد.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در پایان و در پاسخ به این سوال که پرونده زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90 وجود داشت و جلسه‌ای هم در این رابطه وزارت کشور برگزار کرد اما این وزارتخانه درباره موارد محرز شده آنها اقدامی نکرده است نظر شما در این زمینه چیست گفت: از این توافق خبری ندارم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار