سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بررسی مشکلات آزمون‌های پزشکی با حضور وزیر بهداشت

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دکتر قاضی‌زاده هاشمی دعوت کرده است تا با حضور در کمیسیون به بررسی مشکلات موجود در آزمونهای پزشکی بپردازند.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای بررسی مشکلات آزمونهای پزشکی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دعوت کرده تا با حضور در کمیسیون ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنند. 

وی گفت: بروز مشکلاتی در اشتغال دانشجویانی که مدارک دانشگاهی خود را از سایر کشور‌ها اخذ کرده‌اند از جمله محورهایی است که با حضور وزیر بهداشت در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی واقع خواهد شد.

 وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد برای تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور مراجعه می‌کنند که مورد تایید داخل نیست و به همین دلیل با مشکلاتی برای آغاز به کار خود روبه‌رو هستند که بررسی این موضوعات و ساماندهی این نوع موارد با حضور وزیر بهداشت صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه تمامی موارد و معضلات موجود در حوزه بهداشت و درمان که مرتبط با بحث آموزش است در کمیسیون با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت،خاطر نشان کرد: ‌ مشکل دانشجویان دندانپزشکی فارغ التحصیل در کشورهای مختلف که چندی پیش برای رفع مشکل جایابی خود مقابل مجلس تجمع کرده بودند نیز از جمله مواردی است که با حضور وزیر بهداشت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه برخی موسسات که اقدام به اعزام دانشجو به سایر کشور‌ها که تایید علمی ندارد می‌کنند، افزود: متاسفانه افرادی که با مراجعه به این مراکز و تحصیل در برخی کشور‌ها مدرک اخذ می‌کنند همزمان با ورود به ایران خواهان پیدا کردن شغلی همطراز با تحصیلاتشان هستند که به دلیل موفق نشدن در یافتن شغل با مشکلاتی دیگر مواجه می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار