نماينده مردم شهرستانهاي ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي گفت: شبكه دامپزشکي نقش موثري در ارتقاي بهداشت عمومي، سلامت جامعه و تامين امنيت غذايي دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ميرگلوبيات با اشاره به اين كه خدمات شايسته‌اي هم اكنون در بخش دامپزشكي ارائه مي شود افزود: فعاليت‌هاي دامپزشكي ارتباط مستقيمي با سلامت افراد جامعه دارد و اين نشانگر حجم بالاي كار و تلاش صادقانه در اين عرصه است.

وي بيان كرد: دامپزشكي با انجام فعاليتها و اقدام‌هاي خود در مبارزه بر عليه بيماري‌هاي مشترك بين انسان و حيوان و نظارت بر بهداشت مواد غذايي، كنترل اماكن پرورش دام و مراكز عرضه فرآورده‌هاي خام دامي نقش انکار ناپذيري را در تامين سلامت غذا، بهداشت و در نهايت سلامت جامعه برعهده دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه دامپزشکی در تامین امنیت غذایی در دنیا نقش مهمی به عهده دارد، گفت: تامین امنیت غذایی و سلامت دامها از وظایف اصلی دامپزشکی است که این امر هم می تواند ازابتلا به بیماری‌های مشترک میان انسان و دام جلوگیری‌کند و هم زمینه‌ی تولید بیشتر به لحاظ کمی را ایجاد و به امرار معاش جامعه کمک کند.

میرگلو بیات تصریح کرد : دام و تولیدات دامی سرمایه ی کشور است که حفظ و حراست از این سرمایه ی از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی کشور است .

وي با تاكيد بر اهميت بزرگداشت هفته دامپزشكي افزود: بايد اطلاع‌رساني مناسبي در اين زمينه صورت گيرد.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.