طراحی و ساخت سیستم بازیافت ترکیبات هیدروکربنی با استفاده از فناوری نانو، با هدف بهبود محیط زیست در قالب طرح پژوهشی انجام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، علی درخشانی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران گفت: عملیاتی شدن این طرح از هدر رفت بخارات هیدروکربنی منتشر شده از مخزن ذخیره سوخت جلوگیری می کند.
 
درخشانی در توضیح این پروژه گفت: از مخازن سوخت جایگاههای پمپ بنزین به ویژه هنگام بارگیری آنها، بخشی از ترکیبات فرار هیدروژنی وارد اتمسفر شده و محیط زیست را آلوده می کند، بر این اساس با اجرای پروژه بازیافت ترکیبات هیدروژنی با استفاده از نانو، از ورود آلاینده های هیدروکربنی به محیط زیست جلوگیری می شود.
 
وی گفت: طراحی، نصب و راه اندازی سیستم جذب وا جذب ترکیبات هیدروکربنی فرار در مقیاس پایلوت با ظرفیت جذب ٢٠٠ لیتر بنزین معمولی معادل روزانه ١٦٧ کیلوگرم بخارات هیدروکربنی در یکی از مخازن بنزین معمولی در ایستگاه پمپ بنزین شماره ٥ میدان آزادی انجام می شود.
 
رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که مجری این طرح پژوهشی، پژوهشگاه صنعت نفت است، تصریح کرد: برای اجرای طرح پژوهشی طراحی و ساخت سیستم بازیافت ترکیبات هیدروکربنی با استفاده از نانو، چهار میلیارد و ١٦١ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال اعتبار و ٩ ماه زمان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار