حال نخستین مبتلا به ابولا در آمریکا وخیمتر شد + عکس

توماس دانکن که این ویروس کشنده را در زادگاهش لیبریا گرفته و سپس به آمریکا آمده است، اکنون در بیمارستان شهر دالاس تگزاس تحت مداوا و قرنطینه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پزشکان در تگزاس می‌گویند وضعیت جسمانی نخستین بیمار مبتلا به ویروس ابولا در ایالات متحده بدتر شده است.

توماس دانکن که این ویروس کشنده را در زادگاهش لیبریا گرفته و سپس به آمریکا آمده است، اکنون در بیمارستان شهر دالاس تگزاس تحت مداوا و قرنطینه است.

پیش‌تر اعلام شد که محل سکونت او با مواد گندزدا ضدعفونی شده و چهار نفری که به همراه او زندگی می‌کردند به محلی مجزا انتقال داده شده‌اند.



آقای دانکن نخستین مورد مبتلا به ابولا در آمریکاست. به غیر از او پزشکان در آمریکا تاکنون سه امدادرسان و یک عکاس-خبرنگار را هم آلوده به ویروس ابولا تشخیص داده و تحت درمان قرار داده‌اند.

مسئولان بیمارستان پیش‌تر سطح بیماری آقای دانکن را "جدی اما تثبیت شده" اعلام کرده بودندو این در حالی است که همزمان با ادامه گسترش این بیماری در غرب آفریقا، شمار قربانیان ابولا اکنون به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسیده است.

از آنجا که ابولا تنها از طریق تماس مایع حاوی ویروس از بدن فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل می‎شود تنها روش تجربی برای پیشگیری از آن، جدا نگه داشتن افراد آلوده از سایرین است.

از زمان شناسایی نخستین موارد در کشورهای غرب آفریقا تا به امروز، در مجموع ۷۵۰۰ بیمار مبتلا به ابولا شناسایی شده‌اند هر چند کارشناسان معتقدند تعداد مبتلایان واقعی بسیار بیشتر از این آمار است.

گینه، سیرالئون و لیبریا در غرب آفریقا اصلی‌ترین کشورهای آسیب دیده از ابولا هستند.

گسترش این بیماری در غرب آفریقا حتی مراسم عیدقربان امسال در کشورهای این منطقه را تحت شعاع قرار داده است.

همزمان در خبری امیدوار کننده یک پرستار فرانسوی که به ابولا مبتلا شده بود پس از دریافت درمان‌های تجربی در پاریس حالش بهتر گزارش شده و یک متخصص بهداشت سنگالی که او هم ابولا گرفته بود و در هامبورگ آلمان بستری بود از بیمارستان ترخیص شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
عکسش پس کوووووووووووووووووووووووووووو
آخرین اخبار