یاراحمدی گفت: مجوز صنایعی که تا پایان امسال برنامه خود را برای رفع آلودگی اعلام نکنند، ابطال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رسول یاراحمدی، مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار شانا اظهارکرد: تمامی صنایعی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز احداث دریافت کرده اند ملزم به رعایت دستورالعمل های ایمنی، بهداشتی و محیط زیست هستند.

وی افزود: صنایع بالادستی و پائین دستی باید طبق قانون برنامه های خودرا برای رفع آلودگی تا پایان امسال به وزارت صنعت اعلام کنند و اگر واحدی صنعتی اقدام به اینکار نکند مجوز تولیدش باطل خواهد شد.

یاراحمدی ادامه داد: تاکنون ٤٠ درصد از صنایع برنامه های خود را برای کنترل آلودگی اعلام کرده اند و امید است در مهلت قانون باقیمانده تمام صنایع برنامه های خود را اعلام کنند.

وی با بیان این که حفظ محیط زیست راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: قانون مجوزهای لازم را به وزارت صنعت داده است و واحدهای صنعتی کشور ملزم به رعایت قوانین و دستور العملهای ابلاغی هستند.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: واحد های پالایشگاهی و مجتمعهای پتروشیمی که مجوزشان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت صادر شده است نیز تابع این قانون هستند.

وی اظهار کرد: وزارت صنعت از صنایع فعال در بخش خصوصی حمایت می کند اما رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، آلاینده ، باطل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار