تأثیر هنر درمانی در افزایش مهارت‌های زیانی، افزایش وضوح گفتاری و بهبود مهارت‌های شنیداری امروزه در دنیا بسیار مطرح است.

سپیده ربیعی آسیب‌شناس گفتار و زبان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به هنردرمانی در پیشبرد مهارت‌های گفتاری و شنیداری کودکان کم شنوا و کاشت حلزون اشاره کرد و گفت: هنر درمانی از فرایندهای خلاقانه هنری استفاده می‌کند تا سلامت جسمی، روانی و هیجانی فرد را در همه‌ی رده‌های سنی، بهبود و ارتقاء بخشد.

وی در ادامه گفت: هنر درمانی بر پایه این اعتقاد قرار داد که فرایند خلاقانه در خود بیانگری هنری، به مردم در حل تعارضات و مشکلات، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تنظیم رفتار، کاهش استرس، افزایش عزت نفس و خودآگاهی و به دست آوردن بینش بهتر و بیشتر کمک می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه هنر درمانی مبتنی به دانش رشد است و در آن از تکنیک‌های درمانی متنوعی استفاده می‌شود، افزود: می‌تواند به مشکلات اجتماعی، روابط بین ‌فردی و افزایش اعتماد به نفس، افزایش مهارت‌های شنیداری و گفتاری غلبه کند.

وی افزود: هنر درمانی یک ابزار مؤثر در مشکلات بازتوانی، پزشکی، توانبخشی، هیجانی و احساس است و بیان آزاد هنر کودکان معرف نوعی کلام نمادین است که می‌توان نتیجه‌گیری کرد بیان خود انگیخته هنر می‌تواند اساس معالجه‌های درمانی باشد.

وی در پایان گفت: تأثیر هنر درمانی در افزایش مهارت‌های زبانی، افزایش وضوح گفتاری و بهبود مهارت‌های شنیداری امروزه در دنیا بسیار مطرح است و اساس آن تبدیل تمامی لحظات زندگی به محیط آموزشی درمانی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.