رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه"گوش، حلق و بینی" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "پدرام رقعی متخصص گوش، حلق، بینی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  



شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "گوش،حلق و بینی" كه توسط پدرام رقعی متخصص گوش، حلق، بینی است به شرح ذیل مي باشد:


***سعید:

پاسخ: این صداها طبیعی‌ است، اگر این صداها همیشه است و نسبت به سری قبل شدید تر می‌شود، باید تحت معاینه‌ی یک پزشک متخصص قرار گیرد تا با بررسی نوار گوش به یک نتیجه مطلوب رسید.

***مهدی:

پاسخ: باید نوع سینوزیت تشخیص داده شود، ممکن است فرد پولیپ بینی داشته باشد، البته خلط و سوزش با درمان‌های دارویی بهبود می‌یابد.

***مصطفی:

پاسخ: اگر هر دو گوش کم شنوا باشد، احتیاج به عمل نیست، ما باید هر 6 ماه یکبار پیگیری شود و در زمان بهبودی سالی یکبار ارزیابی شنوایی شوند. بهترین سمعک یک سمعک نسبتا قوی است که باید برای گوش 50 درصدی استفاده گردد، اگر میزان شنوایی گوش 50 درصدی به 90 درصد رسید، آن موقع کاشت حلزون در گوش فرد 100 درصد خواهد بود.

***مریم:

پاسخ:نوع نوار گوش چه بوده است، در واقع وز وز گوش در این زمینه جنبه‌ی عصبی و روحی دارد، اگر با درمان بهبود نیافت، باید ام آر آی برای فرد بیمار صورت گیرد.

***علی خسروی:

پاسخ: باید دید علت کیپ شدن چیست، آیا در بینی پولیپ وجود دارد یا ایشان دچار آلرژی‌های فصلی شده‌اند.

***محمد:

پاسخ: با مراجعه به پزشک متخصص و بررسی شنوایی فرد بیمار که آیا کم شنوایی انتقادات و یا حسی است مشخص شود.

***زهرا:

پاسخ: شایع ترین علت بود بد دهان صبحگاهی مشکلات معده‌ای است و شاید ایشان دچار لوزه نیز باشند، با یک آزمایشی می‌توان متوجه شد بوی بد دهان ایشان ناشی از چه چیزی است.

***سعید:

پاسخ: اگر مشکل مادرزادی است، شاید از خردسالی دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند آلرژی یا دیگر بیماری‌ها شده‌اند که می‌توان با دارو درمانی این بیماری را درمان کرد. اگر مادرزادی نیست، اغلب با جراحی درست می‌شود.

***بهادران:

پاسخ: امکان عمل وجود دارد، صرفا به دلیل وجود حفره‌ها درمان اصلی جراحی است و همچنین معمولا می‌توان با قرقره‌های مکرر آب نمک لوزه را تا حدودی درمان کرد.

***ایرج بادفر:

پاسخ: باید تست‌های الکترو فیزیولوژی عصبی شنوایی انجام داده شود تا علت سرگیجه مشخص گردد.

***مهدی:

پاسخ: تغییرات رفتاری، افزایش فشار خون، بسیاری از مشکلات در سلامت جسم و روان و زندگی اجتماعی افراد از مشکلات گرفتگی‌های بینی است.

***محمد:

پاسخ: خیر درست نمی‌شود، زیرا هر دو ( تی تیوب و گرومت) یک کار را انجام می‌دهند،البته باید یک نوار گوشی گرفته شود، در واقع تی تیوب گرومت باری گوش‌های عصبی نصب می‌شود.

***نازنین:

پاسخ: اول باید نوع مل گوش مشخص شود، معمولا خارش‌های گوش با انواع قطره‌ها و پماد درمان می‌شود. اگر بهبود نیافت، با مراجعه به پزشک جراح می‌توان این بیماری را بهبود بخشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوال ، تغییرات ، گوش ، حلق ، بینی ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
گرفتگی بینی چه مشکلاتی به وجود می آورد؟ و چگونه درمان می شود؟
آخرین اخبار