سلسله‌نشست‌های آب، آدم، آبادی با رویکرد ایجاد چالش فکری برای رفع مشکل جدی آب در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جمشید ندافی، مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز گفت: امروزه در کشور کمبود منابع آبی به عنوان مشکل جدی تلقی می‌شود و در حال حاضر این مشکل برای استان‌های تهران، اصفهان، یزد و به نوعی برای ارومیه به خط قرمز رسیده است. 
وی افزود: اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری در راستای اهداف فرهنگی خود و برای رفع مشکل جدی آب در کشور که نیازمند به یک مدیریت اجتماعی است وارد عرصه شده است. 

ندافی خاطرنشان کرد: این نهاد با تدوین و طراحی سلسله‌نشست‌های «آب، آدم، آبادی» در پی آن است تا چالش فکری برای رفع این مشکل ایجاد نماید و در جامعه اندیشمند دانشجویی به ارائه‌ی راهکارهایی بپردازد. 

وی تصریح کرد: دانشگاه همیشه به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و محور مدیریت عرصه‌های جدید برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه، نقشِ محوری دارد؛ زیرا دانشگاه از پتانسیل جوانان کوشای فکور و آمادة ارائه طرح و نظر برای تعالی اجتماع خود برخوردار است. 

ندافی گفت: ما با برنامة «آب، آدم، آبادی» می‌خواهیم به دانشجو توجه بدهیم که برای رفع مشکل آب به اندیشة شما نیازمندیم؛ چراکه ما، در عرصه کشاورزی به آب نیازمندیم تا در چارچوب اقتصاد مقاومتی استراتژی سیاسی و اقتصادی جامعه خود را شکل بدهیم و در شهرها نیز به آب نیازمندیم تا رفاه اجتماعی را با آب به عنوان مایه حیات در اختیار جامعه قرار بدهد؛ چراکه یک جامعه‌ی بی‌آب جامعه‌ی مرده است. 

این کارشناس فرهنگی افزود: در اکثر کشورهای دنیا پایتخت آنها شهری است که رودخانه‌ای از آن شهر عبور کرده است که این نشان دهنده‌ی اهمیت آب در فرهنگ سیاسی، نظامی و اقتصادی آب است؛ چه به عنوان راه ارزان برای حمل و نقل، یک محیط برای گردش و تفریح و یا عرصه‌ای برای کشاورزی. گرچه کشور ما به لحاظ مرکز تصمیمات سیاسی اجتماعی از یک شهری که رودخانه میان آن گذشته باشد نیست. 

گفتنی است این نشست در روز دوشنبه ( 14مهرماه) در سالن شماره یک علوم در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 34505151 – 026 تماس حاصل نمایند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.