دکتر سرکار گفت: الان در حدود ۳۰۰ محصول نانو‌ داریم، که همه بر اساس ارزیابی نانو‌ مقیاس‌ است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر سرکار، رئیس ستاد نانو کشور در هفتمین نشست خبری جشنواره نانو‌ گفت: در کشورهای دیگر خود اظهاری‌ تنها دلیل تولید محصول نانو‌ است، اما در ایران اولین پله سنجش محصول بر اساس نانو‌ یا استیج‌ نانو‌ مقیاس‌ است. 

سرکار افزود: اولین کارگاه استانی برای ارتباط بیشتر با صنایع و کشاورزی در تبریز آذربایجان شرقی با کمک استانداری این شهر برپا شد. 

وی ادامه داد: صنایع با استقبال از این کارگاه خواهان مشارکت و تولید محصولات نانو‌ شدند و ما خواهان ادامه این کارگاه‌ها در سایر استان‌ها و با مشارکت صنایع مختلف هستیم. 

وی گفت: ادعا‌های کاذب زیادی در این زمینه وجود دارد. بنابراین ما اولین پله را نانو مقیاس‌ قرار دادیم تا همه از کریدور‌ فناوری نانو‌ وارد شوند و بیشترین ضربه‌هایی که نانو متحمل شده از مدعیان دروغین بوده است. 

وی گفت: من تشکر می‌کنم از سازمان استاندارد که با مشارکت آن‌ها استاندارد‌سازی محصولات نانو به تیم تخصصی واگذار گردید و تاکنون ۱۷ استاندارد داخلی تعریف کردیم و ۱۰ استاندارد در دست اجرا داریم. 

وی در پایان افزود: خشنود هستیم که با سازمانهای استاندارد وزارت کشاورزی، وزارت مسکن، بهداشت و سازمان آب ارتباط تنگاتنگی‌ داریم و با تولید محصولات به راحتی با تعامل چند جانبه به استاندارد‌سازی آن‌ها می‌پردازیم. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار