"حامد کرزی" یکشنبه شب در آخرین پیام تلویزیونی خود به عنوان رییس جمهور افغانستان، خطاب به مردم کشورش گفت:برای برقراری صلح بسیار تلاش کردم اما آرزویم محقق نشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کرزی که روز دوشنبه "فردا" ریاست جمهوری را به اشرف غنی احمد زی رییس جمهور منتخب افغانستان واگذار خواهد کرد، گفت: 13 سال پیش سرزمین ما گرفتار توطئه بیگانگان بود و هر بیگانه ای به خود اجازه می داد در کشور ما دخالت کند.

کرزی با تاکید به اینکه درد و رنج مردم چه در ترور و چه در بمباران خارجی ها را شنیدم، گفت: زیر بناهای اقتصادی افغانستان 13 سال گذشته ویرانه بود در آن زمان پرچم و پول واحد نداشتیم اما در این مدت برای بازسازی افغانستان با مشارکت مردم تلاش کردم.

وی به لزوم حمایت از حکومت و قانون اساسی افغانستان تاکید کرد و تشکیل حکومت وحدت ملی را به اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله به عنوان رییس جمهور و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تبریک گفت و برای مردم افغانستان آرزوی سربلندی کرد.

قرار است روز دوشنبه مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با حضور 1400 تن از مهمانان داخلی و خارجی در کابل برگزار شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.