عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرتهران از احتمال افزایش کرایه تاکسی ها با ورود خودروهای هیبریدی به کشور خبرداد.

 ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرتهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مبلغ تعیین شده برای ورود خودروهای هیبریدی 80 تا 120ملیون تومان است اظهارداشت: مسئله مطرح دراین زمینه توجه به این موضوع است که آیا بخش دولتی ویاخصوصی به عنوان وارد کننده این خودروها حاضربه استفاده آن درناوگان تاکسیرانی باتوجه به رقم بالای آن  بدون تغییرنرخ کرایه خواهند بود.

وی افزود: درواقع برای شرکت خصوصی هیچ توجیه اقتصادی جهت سرمایه گذاری دراین زمینه وجودندارد چراکه وقتی کرایه یک مسیر برای یک پراید 20 ملیونی با قطعات ارزان تر 1000 تومان تعیین شده چگونه میتوان انتظارداشت که شرکت خصوصی به عنوان سرمایه گذار برای یک خودرو 80  ملیونی نیز همان مبلغ رادریافت نماید و در واقع این سوال مطرح است که سرمایه گذار چه زمانی قادر به کسب مبلغ اولیه خودروی خود خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری مقدمات اولیه جهت سرمایه گذاری هرشرکت خصوصی را فراهم خواهد ساخت تصریح کرد: این شرکت ها متناسب با تامین سرمایه جهت ورود خودروها انتظاراتی از دولت داشته و پیشنهاداتی را نیز به شهرداری ارائه نموده اند و درصورتی که این پیشنهادات از چارچوب قانونی شهرداری ودولت خارج نباشد وظیفه مدیریت شهری است که تسهیلات لازم برای آنان را فراهم آورد

قناعتی ادامه داد: برخی ازاین درخواستها نظیر افزایش کرایه تاکسی ها پس از ورود خودروهای هیبریدی هرچند برخلاف مقررات وقوانین تعیین شده در این زمینه است اما دولت وشهرداری با ارائه وام های بلاعوض می توانند این سرمایه گذاری را برای شرکت های خصوصی توجیه نمایند

وی با عنوان اینکه پیشتهاداتی که در چارچوب قوانین و ضوابط دولت و مدیریت شهری است در جهت ممانعت از ضرر سرمایه گذاران باید برسی شودخاطرنشان کرد: هرچند مبلغ ورود خودروهای هیبریدی با کاهش تعرفه ورود این خودروها از 40 درصد به   4 درصد از 120 به 80 میلیون تومان کاهش یافته اما با این حال کمتر افرادی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستند و این سر مایه گذارای باید با اعمال سیستم های تشویقی در جهت جلو گیری از ضرر شهروندان وسرمایه گذاران قابل توجیه شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: احتمال ، افزایش ، خودرو ، هیبرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
مسئولین ایرانن دیگه نمیشه کاریشون کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
مگر مگر مگر خدا به داد ما کارگرها برسه با این 600000 هزار تومان حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
کرایه اضافه رو شورای شهر باید بده که میخواهد هوای شهرش تمیز بشه،نه مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
فقط گرونی فقط گرونی بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
یک بابا
۲۰:۵۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
با سلام نظر اینجانب کلی بوده و هیچ منظوری به هیچ شخص خاص ندارم متاسفانه عده ای فقط فکر میکنند تا به چه بهانه ای از کرایه تا قیمت میوه را یکدفعه شایعه و سپس اقدام به تصمیم عملی بگیرند خدا از باعث و بانی گرانی نگذره انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
همه میدونن که خودرو هیبریدی مصرف سوخت پایینی داره و به صرفه تر هست و در تولید انبوه ارزان قیمت میشود. حال شما بگویید دقیقا منظورتون چه خودرو هیبریدی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسمى
۲۰:۳۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
شمارو به خدا ازاين خبرها نزاريد ايشان افتخارهم ميكند كه خبر گرانى رو ميده خودشان كه ماشين لوكس دارند با راننده
Iran (Islamic Republic of)
اكبرى
۲۰:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
قناعتى فقط براى گرانى مصاحبه مى كند پدرمردم رادراوردى
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۰:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
چند بار در سال کرایه تاکسی رو افزایش میدید؟!!
خودتون هم سوار تاکسی میشید؟
چرا کرایه تاکسی پیکان داغون که لباس مسافر رو پاره میکنه با سمند و پژو یکسانه؟

چرا تاکسی ها رو مثل اتوبوس و مترو کارتی نمیکنید خیال ملت رو هم راحت کنید؟
هر جور هم کرایه رو رند و افزایش بدید باز هم راننده ها به بهانه نداشتن پول خرد مرایسه اضافه دریافت میکنن تازه طلبکار هم هستن!
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۲۰:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سلام. کدوم خنده؟ خنده تلخ من ازگریه غم انگیزتراست. عزیزان من، اینادارن توی دعوا نرخ تعیین می کنن. مگه این خودروها ازکدوم کشورمیاد و چقدرامکاانات رفاهی داره؟ باورکنید مردم به همین پراید و سمند و جی ال ایکس و رانا و تیبا رضایت میدن بشرطی که هرازچندگاهی به بهانه های مختلف کرایه را افزایش ندهند. حالا بایددید چه کسانی ازاین واردات خودروهیربدی نفع می بره، ا...اعلم.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش بزرگ
۱۸:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
فقط گرونی به خدا مردم گناه دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
پدر ما رو در آوردین با این افزایش کرایه های تاکسی...هر روز ی بهونه جدید...خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
چرا میخند؟!!!!
آخرین اخبار