نتیجه یک نظرسنجی: موافقت 25 درصدی با تجزیه آمریکا

این نظرسنجی به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا توسط رویترز و موسسه ابسوس انجام شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، درصد آمریکایی موافق جدا شدن از آمریکا و تجزیه کشورشان هستند.

رویترز در این باره گزارش داد: نظرسنجی جدید نشان داد نزدیک به 25 درصد از شهروندان آمریکایی با جدایی ایالت های خود از آمریکا و تشکیل کشور مستقل از آمریکا موافق اند.

این نظرسنجی به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا توسط رویترز و موسسه ابسوس انجام شد.
در این همه پرسی، 45 درصد شرکت کنندگان به استقلال اسکاتلند از بریتانیا رای موافق و 55 درصد رای مخالف دادند.


کشور آمریکا از 50 ایالت فدرالی تشکیل شده است



23.9 درصد از آمریکایی های شرکت کننده در نظرسنجی هم گفته اند که موافق جدایی ایالت های خود از کشور آمریکا هستند. در مقابل، 53.3 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم، با جدایی ایالت های خود از کشور آمریکا مخالفت کردند.

این نظرسنجی بین روزهای 23 آگوست تا 16 سپتامبر جاری ( اول تا 25 شهریور) برگزار شد و 8952 آمریکایی در آن مشارکت کردند.

در نتیجه این نظرسنجی آمده است: دایره جدایی از آمریکا فراتر از احزاب و مناطق است اما جمهوری خواهان و ساکنان ایالت های با رویکرد کشاورزی در غرب آمریکا بیش از ایالت های حامی دموکرات ها و ایالت های شمال شرق آمریکا از ایده جدایی از کشور آمریکا حمایت می کنند.

نارضایتی از نحوه عملکرد رئیس جمهور آمریکا در برابر مسائل متعدد از برنامه بیمه درمانی گرفته تا قدرت گرفتن گروه داعش باعث شده تا آمریکایی ها عصبانی و ناراحت شوند. هواداران جمهوری خواهان از عملکرد رئیس جمهور آمریکا ناراحت هستند.

بخش دیگری هم گفته اند که بن بست های موجود در واشنگتن باعث شده آنها به فکر فرو بروند که اگر ایالت های آنها از آمریکا جدا شده و مستقل شوند در وضعیت بهتری از هم اکنون قرار بگیرند.

آمریکا پس از جنگ داخلی 150 سال پیش خود تاکنون با جدایی یا درخواست جدایی هیچ یک از ایالت های خود برای استقلال از دولت مرکزی روبه رو نشد.

آمریکا دارای نظام حکومتی فدرال است و از 50 ایالت فدرالی تشکیل شده است. هر ایالت دارای دولت محلی (کابینه)، فرماندار (نخست وزیر ایالت)، قوه قضائیه، پارلمان و نیروی پلیس مخصوص خود است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.