آخرین قیمت ها در معاملات امروز؛

آیا "طلا" سقوط بیشتری را متحمل می شود/هر گرم طلای 18 عیار 95 هزار و 318 هزار تومان

قیمت طلای جهانی پس از کاهش 1 درصدی در روز گذشته امروز در ابتدا تا سطح 1216 دلار پایین آمد اما کم کم با افزایش نسبی روبرو شد و این در حالی است که برخی از تحلیلگران کاهش بیشتری از این فلز زرد رنگ را انتظار می کشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قیمت طلا با اعلام احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره توسط فدرال رزرو به پایین ترین سطح در 8 ماه و نیم اخیر و شاخص دلار در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شد و این در شرایطی است که کاهش تنشهای سیاسی بین المللی نیز تأثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت طلا داشته است.

این گزارش حاکیست، فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود بار دیگر محرک پولی را 10 میلیارد دیگر کاهش داد و اعلام کرد که به تعهد خود برای پایین نگه داشتن نرخ بهره پایبند است اما احتمال افزایش نرخ بهره با توجه به وضعیت اقتصادی آمریکا وجود دارد.

بازار طلای تهران تحت تأثیر افت شدید شب گذشته اونس جهانی و کاهش نسبی امروز دلار داخل تاحدودی از ارزش فلزات زرد رنگ کاست که قیمت هر مثقال طلای 17 عیار با افت 2500 تومانی بر 413 هزار تومان قرار گرفت.

در همین راستا هر گرم طلای 18 عیار بدون احتساب اجرت ساخت به 95 هزار و 318 هزار تومان رساند.

قابل ذکر است، کنفرانس خبری جانت یلن رئیس فدرال رزرو امروز عصر به وقت تهران برگزار می شود که بر این اساس برخی از تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر کاهش شدید قیمت طلا به 1000 دلار در هر اونس هشدار دادند.

گفتنی است، قیمت فلزات طلایی به شرح جدول ذیل است

هر مثقال طلای 17 عیار

413 هزار تومان

هر گرم طلای 18 عیار

95 هزار و 413 تومان

هر گرم طلای 24 عیار

127 هزار و 104 تومان

اونس جهانی

1222 دلار و 90 سنت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار