كارگاه ايمني اتحاديه بين المللي راه آهن ها (UIC) با حضور معاون بهره برداري و سير وحركت راه آهن، مدير بخش ايمني UIC و مدير بخش پايگاه داده هاي ايمني اين اتحاديه برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ حسين عاشوري معاون بهره برداري و سير وحركت راه آهن در اين كارگاه با بيان اينكه ايمني اصلي ترين مزيت حمل و نقل ريلي است ، گفت: بخش ريلي 50 برابر ايمن تر از جاده است و بايد در حفظ و بهبود مزيت تلاش كنيم.

وي افزود: در سال هاي اخير راه آهن گام هاي مثبتي در جهت بهبود ايمني داشته  كه تدوين سند راهبردي ارتقا ايمني در راه آهن اولين گام در اين مسير است. 

عاشوري خاطرنشان كرد: برنامه هاي اين سند كه در اجراي  برنامه پنجم توسعه تدوين شده ، مبناي برنامه ريزي سالانه ستاد ايمني راه آهن است. 

وي با بيان اينكه اصلاح و بازنگري مقررات عمومي حركت گام دوم در اين مسير است ، تصريح كرد: ورود فناوري با خود مقررات جديد مي آورد و با تلاش اعضاي کميسيون سوانح در سال گذشته بازنگري در مقررات عمومي حركت انجام و  تصويب شده و از ابتداي امسال در حال اجراست. 

معاون بهره برداري و سير وحركت توجه به موضوع پيشگيري را از نكات مهم مورد توجه در قوانين بازنگري شده برشمرد و گفت :راه و رمز بهبود عمليات ، پيشگيري است.

عاشوري با اشاره به نزديكي فصل سرما بر ارايه تمهيدات ايمني در فصل سرما و اقدامات پيشگيرانه تاكيد كرد و افزود: مطالعات و بررسي براي اصلاح ساختار سازماني ايمني راه آهن از 9 ماه پيش آغاز شده بود كه حدود يك ماه پيش ساختار جديد ايمني اصلاح و ابلاغ شد كه بر اساس آن اداره كل ايمني راه آهن از زيرمجموعه معاونت بهره برداري جدا و به زير مجموعه مدير عامل پيوست. 

وي ارايه اصلاحاتي در حوزه ماموريت اداره كل ايمني را مدنظر قرار داد و گفت: دبيرخانه ستاد ارتقا ايمني در سطح يك اداره كل ارتقا يافت و قانون گذاري در زمينه ايمني در جرگه ماموريت هاي اين حوزه است. 

معاون بهره برداري و سير وحركت با بيان اينكه كل اصلاح ساختار ايمني در راه آهن به اجرا در مي آيد تغيير در تركيب ساختار كميسيون سوانح را از ديگر گام هاي مثبت در جهت ارتقاي ايمني برشمرد. 

وي گفت : با توجه به اجراي خصوصي سازي ؛ نمايندگاني از شركت هاي بخش خصوصي ريلي در كنار مديران بخش هاي مختلف ريلي به عنوان اعضا قرار گرفتند. 

عاشوري با اشاره به قدمت 80 ساله راه آهن در كشور توجه جدي دولتمردان به حوزه ريلي را مدنظر قرار داد و گفت: 4 برابر شدن بودجه در بخش هاي عمراني ، بهسازي و بهسازي و .. نشان از توجه متوليان به اين حوزه دارد. 

وي گفت : متناسب با افزايش بودجه حوزه ريلي سطح انتظارات مردم از اين حوزه و خدماتي که درآن ارايه مي شود، افزايش مي يابد. 

عاشوري خاطرنشان كرد : افزايش كيفيت خدمات ارايه شده از جمله افزايش سرعت و غيره نيازمند بازسازي و بهسازي خطوط است كه به افزايش مسدودي خطوط در محورها منجر مي شود.

معاون بهره برداري و سير وحركت با اشاره به بهسازي و بازسازي خطوط شرايط كاري در 2 سال آينده را سخت خواند و گفت: مديران بايد علاوه بر اجراي بهسازي و بازسازي خطوط و ناوگان بحث افزايش خدمات و بهبود ايمني را دنبال كنند . 

وي همچنين رشد 7 درصدي در حوزه جابجايي بار در پنج ماه ابتدايي سال را مد نظر قرار داد و افزود : در كنار اين موضوع كاهش10 درصدي جوادث از جمله نقاط قوت راه آهن است اما اين ارقام مطلوب راه آهن نيست و علاوه بر كاهش حوادث بايد براي ارتقاي سهم بار و مسافر در حوزه ريلي کوشاتر باشيم. 

كارگاه ايمني اتحاديه بين المللي راه آهن ها (UIC) با هدف آشنايي بيشتر مديران و كارشناسان مرتبط با فعاليت هاي بخش ايمني UIC و مواردي همچون نقش عوامل انساني در ايمني ،شاخص هاي معمول و همچني آشنايي با شبكه بين المللي UIC برگزار شد

انتهای پیام/
برچسب ها: راه آهن ، ریل ، ایمن ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار