گاردین؛

ترس عربستان از نابودی داعش وتقویت نفوذ ایران در عراق و سوریه

روزنامه گاردین امروز نوشت : عربستان میترسد در صورت نابودی داعش، ایران نفوذش در عراق و سوریه را افزایش دهد بنابراین تنها کشور خلیج فارس که واقعا در کنار آمریکاست تا داعش را نابود کند امارات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ گاردین در مطلبی که امروز دوشنبه آن را به حهان مخابره کرد ، نوشت: تنها همپیمان واقعی امریکا در بین کشورهای خلیج فارس، امارات است و عربستان کشوری است که بیشترین تردید را در این بین دارد.
" ایان بلاک " تحلیلگر بخش خاورمیانه ی این روزنامه در ادامه می گوید: مشارکت کشورهای عربی با امریکا در ائتلاف ضد داعش، یک پیروزی سری برای ایالات متحده است چرا که هم پیمانان امریکا موضع واحدی نداشتند. در واقع این جنگ دیگری از امریکا در خاورمیانه است.
وی در ادامه معتقد است که نیروهای نظامی مشکل این جنگ نیست: نیروهای نظامی مشکل این جنگ نیست؛ با وجود اینکه شورای همکاری خلیج فارس توانایی هماهنگی این نیروها را ندارد ولی عربستان و امارات و قطر صدها جنگنده ی پیشرفته دارند. اما از لحاظ سیاسی جنگ با تروریست ها، عزمی بسیار محکمتر و استوارتر از این میخواهد زیرا این کشورها دچار حالتی از سردرگمی و ترس از تروریست ها شده اند.

وی در ادامه به امریکا هشدار میدهد که عراق مثل کشورهای خلیج نیست: کمکهایی که عربستان و امارات تا الان کرده اند نشان از بزرگی مشکل است ولی امریکا باید مراقب باشد چراکه عراق مثل کشورهای خلیج فارس نیست بلکه دارای تجربه  بسیار زیادی در همکاری و رابطه با امریکا است.

وی در پایان اشاره می کند که: امارات تنها کشوری است که عزمش را جزم کرده تا به امریکا کمک کند و عربستان نیز بیشترین تردید را در این زمینه دارد چراکه از سیاستهای باراک اوباما در قبال ایران ترس دارند و اینکه ممکن است همانند بحران سوریه آنها را تنها بگذارد و نابودی داعش باعث تقویت نفوذ ایران در عراق و سوریه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار