تبریز/

تولید قارچ راهکاری برای تامین پروتئین گیاهی

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید قارچ و به کارگیری مواد زائد کشاورزی در این زمینه یکی از بهترین راه های ایجاد فرصت های شغلی جدید و ایجاد جاذبه در روستاها و تامین پروتئین گیاهی به حساب می آید.

 موسی ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: عدم استقبال تولیدکنندگان از بسترهای آموزشی و افزودن بر اطلاعات خود برای افزایش راندمان تولید در واحد سطح از مشکلات پرورش قارچ است.

 وی تشریح کرد: با توجه به جمعيت فراوان جوان و جويای كار تحصيل كرده بخش كشاورزی بررسی موانع و مزايای فعاليت اشتغالزا در اين حوضه اهميت انكارناپذيری دارد، توليد قارچ خوراكی يكی از فعاليت های اشتغالزا و درعين حال زود بازده در كشاورزی است.

 قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: عمده ترین مواد اولیه در تولید انواع قارچ، کاه ـ کود مرغی و بذر است که به وفور و با قیمت مناسب قابل تهیه است.

ایزدخواه تاکید کرد: افزایش تولید، استانداردسازی محصول با توجه به کیفیّت و کمیّت محصول تولیدی و در کنار آن بازاریابی مطمئن و مستمر برای محصولات تولید شده خواهد توانست آهنگ حرکت به سوی توسعه پایدار بخش کشاورزی را از شتاب قابل توجهی برخوردار کند ش.

 /انتهای پیام
منبع:فارس
برچسب ها: تولید ، قارچ ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.