رئیس ثبت احوال فردوس گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۴۴۱ فقره ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد عابدین‌زاده صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی فردوس، اظهار کرد: ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه‌های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات و نیز صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه و تنظیم دفاتر ثبت مجموع وقایع و نام خانوادگی از جمله وظایف سازمان ثبت احوال است.

وی با بیان گزارشی از وضعیت وقایع حیاتی این شهرستان، گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد 441 فقره ولادت و 97 فقره وفات در شهرستان فردوس به ثبت رسیده که بر این اساس، واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد و وفات نیز 8 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس همچنین از ثبت 247 واقعه ازدواج و 32 واقعه طلاق در این شهرستان خبر داد و افزود: آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 6 درصدی و آمار طلاق نیز از رشد 39 درصدی برخوردار است.

عابدین‌زاده تصریح کرد: از ابتدای امسال تعداد 237 نوزاد پسر و 204 نوزاد دختر در فردوس متولد شده‌اند و از این تعداد نیز 85 واقعه متعلق به ولادت روستایی است.

وی افزود: از 97 واقعه وفات در شهرستان فردوس نیز 49 واقعه متعلق به مردان و 48 واقعه نیز متعلق به زنان است و همچنین تعداد 37 واقعه وفات نیز در روستاهای این شهرستان به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تعداد 195 واقعه ازدواج در شهر و 52 واقعه در روستا به وقوع پیوسته است، گفت: از مجموع 32 واقعه طلاق در شهرستان 27 واقعه در شهر و پنج واقعه نیز در روستا صورت گرفته است.

عابدین‌زاده افزود: در پنج ماهه نخست امسال نام‌های فاطمه، زهرا، ریحانه و نازنین‌زهرا در دخترها و نام‌های محمدطاها، امیرعلی، امیرحسین و حسین در پسرها به ترتیب بیشترین فراوانی نام در شهرستان فردوس را به خود اختصاص داده است.

وی از تعویض 9 هزار و 621 جلد شناسنامه در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 8 هزار و 764 جلد شناسنامه عادی و 857 جلد شناسنامه المثنی در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس بیان کرد: طرح صدور شناسنامه مکانیزه نیز در حال حاضر در این اداره انجام می‌شود که متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ 15 هزار تومان نسبت به صدور شناسنامه مکانیزه خود اقدام کنند.

عابدین‌زاده همچنین از صدور کارت هوشمند ملی در فردوس خبر داد و گفت: افرادی که برای نخستین‌بار شناسنامه خود را عکس‌دار می‌کنند و یا افرادی که به هر عنوانی در مشخصات سجلی آنان تغییر ایجاد شده می‌توانند با مراجعه به سایت کارت هوشمند ملی، ثبت نام خود را انجام داده و پس از 48 ساعت نیز نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 240 درخواست صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان به ثبت رسیده که تاکنون برای تعداد 124 نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بیرجند ، فردوس ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.