منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با تولید نهال متنوع و ایجاد گلخانه های متعدد تلاش دارد که در احیا جنگل های مخروبه و توسعه جنگل کاری قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افزایش تولید 700 هزار اصله نهال و راه اندازی 2 گلخانه500 متری در نهالستان کوشکن در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نهال در گذشته200 هزار اصله بوده که با تولید نهال متنوع و ایجاد گلخانه های متعدد تلاش داریم در احیا جنگل های مخروبه و توسعه جنگل کاری قدم برداریم.

اسکندری، با اعلام اینکه اکنون در نهالستان 15 گونه درختی تولید می شود، سهم کاشت صنوبر را30 درصد اعلام کرد و یادآور شد: زنجان جزو استان های مستعد در تولید صنوبر بوده و اکنون رتبه دوم کشوری را داریم.

وی، با اشاره به نیاز صنایع چوب و سلولوزی کشور به درخت صنوبر افزود: با توجه به نیاز آبی بیشتر صنوبر به آب در حاشیه رودخانه های دائمی امکان رشد این گونه فراهم است.

مدیر کل منابع طبیعی استان، با بیان اینکه صنوبر جزو گونه های درآمدزا است و از این گونه درختی به عنوان بادشکن دور مزارع استفاده می شود، خاطر نشان کرد : زالزالک،اقاقیا،بنه،کاج و سرو جزو دیگر گونه هایی هستند که در سطح استان کشت می شوند.
برچسب ها: احیا ، جنگل ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.