مرحله گروهی جام جهانی بسکتبال امشب به پایان می رسد. تیم فیلیپین امروز اولین برد جهانی خود را بعد از 40 سال به دست آورد و برزیل بیشترین امتیاز جام را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله گروهی جام جهانی امشب با حذف 8 تیم و صعود 16 تیم به مرحله دوم به انتها می رسد.

اسپانیا صدرنشین گروه A شد


برزیل 128 - 66 مصر

بازی های گروه A جام جهانی با دیدار برزیل و مصر شروع شد که با نتیجه 128 بر 66 به نفع برزیل تمام شد. 128 امتیاز برزیل، بیشترین امتیاز ثبت شده در این دوره از جام جهانی است.

برزیلی ها با این نتیجه رده دوم خود را قطعی کردند و تا مرحله نیمه نهایی هم به اسپانیا برخورد نمی کنند. تیم مصر در مقابل بدون کسب برد جام جهانی را ترک می کند.



 باربوسا با 22 امتیاز، 5 پاس گل و 4 توپربایی بهترین بازیکن زمین بود. برزیلی ها 6 بازیکن با آمار دو رقمی داشتند. الجمال با 16 امتیاز بهترین امتیازآور مصر بود.

ایران 76 - 81 فرانسه


شروع بازی ایران به گونه ای بود که حتی احتمال برد یا صعود تیم هم به ذهن هواداران رسید اما 24 امتیازی که فرانسوی ها در کوارترهای دوم و سوم جمع کردند، پیروزی این تیم را رقم زد. با پیروزی اسپانیا مقابل صربستان، تیم فرانسه در رده سوم گروه قرار می گیرد.

اسپانیا 89 - 73 صربستان

اسپانیا با 20 امتیاز پائو گسول در پایان مرحله گروهی جام جهانی بدون باخت ماند و به عنوان تیم اول به دور بعدی صعود کرد. میزبان در این مرحله با سنگال و صربستان با یونان روبرو می شوند.

صدرنشینی یونان در گروه B


فیلیپین 81 - 79 سنگال

تیم فیلیپین بعد از 4 باخت نزدیک به هواداران بالاخره به یک برد رسید. فیلیپینی ها با وجود این برد از جام خداحافظی کردند و سنگال به عنوان تیم چهارم گروه به دور دوم رسید.

دیه نگ با 13 امتیاز، 4 ریباند و 5 پاس گل بهترین بازیکن سنگال و جون مار فایاردو با 15 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن فیلیپین در این دیدار بودند.

کرواسی 103 - 82 پورتوریکو

کرواسی با یک باخت امکان حذف داشت اما مقابل پورتوریکو از 100 امتیاز هم گذشت. بوگدانویچ با 23 امتیاز بهترین بازیکن کرواسی و باره آ با 20 امتیاز بهترین بازیکن پورتوریکو بودند.



یونان 79 - 71 آرژانتین

یونان با یک پیروزی دیگر، بدون باخت وارد جمع شانزده تیم نهایی شد. نیک کالاتس با 18 امتیاز بهترین بازیکن این دیدار بود. لوئیز اسکولا با 17 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن آرژانتین بود .

حذف اوکراین و فنلاند در گروه C


نیوزیلند 67 - 65 فنلاند

فنلاند با این نتیجه حذف شد و نیوزیلند هم باید منتظر سایر نتایج گروه باشد. نیوزیلند که اختلاف 17 امتیازی مقابل ترکیه را از دست داده بود، در این بازی هم برتری 20 امتیازی را به تدریج از دست داد اما در ثانیه های آخر به پیروزی رسید.

فوتو از نیوزیلند با 18 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن این دیدار بود.

آمریکا 97 - 71 اوکراین

آمریکا که شروع آرامی در بازی داشت با این نتیجه مرحله اول را بدون باخت پایان داد. آمریکایی ها که مشکلات مربوط به مصدومیت را قبل از جام جهانی هم تجربه کرده بودند در این بازی هم با مصدومیت کایری ایروینگ مواجه شدند. ایروینگ بعد از بازی تاکید کرد که مشکلی ندارد.

کنت فرید که در غیاب ستاره های بزرگتر آمریکا، ستاره این تیم در جام جهانی شناخته می شود با بازی نمایشی خود بیشتر به چشم آمد اما در برگه آمار جیمز هاردن با 17 امتیاز و استفن کوری با 14 امتیاز، بهترین بازیکنان میدان بودند.



ترکیه 77- 64 دومینیکن

ترکیه با این نتیجه در رده دوم گروه جای گرفت تا در دور بعدی با استرالیا روبرو شود. دومینیکن در سوی دیگر با اسلوونی دیدار می کند.

اولین باخت اسلوونی و صدرنشینی لیتوانی در گروه D

آنگولا 91 - 83 استرالیا

قهرمان آفریقا در روزی که استرالیا به چند بازیکن اصلی خود استراحت داده بود به یک برد مهم رسید. دراگیچ ستاره اسلوونی، استرالیا را به باخت عمدی در این دیدار متهم کرد. دلیل این موضوع هم فرمت جدید مسابقات جام جهانی است که تیم های گروه های A و B به صورت جداگانه مانند یک تورنمنت دیگر تا فینال با هم مسابقه می دهند و گروه های C و D هم در طرف دیگر به همین شکل مسابقه می دهند در این میان تیم استرالیا با سوم شدن در گروه خود طی مراحل بالاتر به آمریکا برخورد نمی کند.

یانیک موریرا با 38 امتیاز ستاره بازی از تیم آنگولا بود.

مکزیک 87 - 71 کره جنوبی

تیم سوم آسیا با این نتیجه بدون برد جام جهانی را ترک می کند. 5 بازیکن مکزیک در این بازی دو رقمی شدند و به یک پیروزی رسیدند که چندان هم خوشحال کننده نبود. مکزیکی ها به مرحله دوم صعود کردند اما نتیجه این صعود چیزی جز روبرو شدن با تیم قدرتمند آمریکا نبود.

اسلوونی 64 - 67 لیتوانی

اسلوونی این بازی را هم برده بود اما در تمام کوارتر چهارم تنها 2 امتیاز به دست آورد تا اولین باخت را تجربه کند. اسلوونی با این باخت صدرنشینی گروه را هم به حریف واگذار کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار