تیم ملی بسکتبال ایران بازی مقابل فرانسه را با برد شروع کرد و به پایان برد. هر چند نتیجه نهایی به نفع فرانسه رقم خورد اما نمایش بازیکنان ایران در این دیدار پایان بخش خوبی برای جام جهانی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران یک ساعت بعد از دیدار تیم والیبال ایران با فرانسه، بازی مشابهی را در جام جهانی مقابل تیم بسکتبال فرانسه آغاز کرد.

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی ترکیب اولیه ایران مقابل فرانسه بودند.

لاورن فرانسوی با یک اسلم دانک گلزنی را در بازی شروع کرد و صمد نیکخواه با یک لی آپ در زمین فرانسه پاسخ او را داد. صمد در 5 دقیقه 9 امتیاز برای ایران به دست آورد تا ایران با نتیجه 10 بر 9 پیش بیافتد.

کاپیتان ایران 2 امتیاز دیگر هم تا پایان کوارتر اول به دست آورد و با 2 رقمی شدن امتیازات خود، نتیجه 23 بر 13 را به نفع ایران در کوارتر اول رقم زد.

 مهدی کامرانی هم 7 امتیاز دیگر ایران را در این دقایق به دست آورد.

بازگشت فرانسه در کوارتر دوم

بازیکنان فرانسه در شروع کوارتر دوم تیم امتیازآوری بازیکنان ایران را برای 3 دقیقه محدود کردند تا زمانی که مهدی کامرانی با ایجاد موقعیت یک پرتاب 3 امتیازی را گل کرد.



ایوان فورنیر از فرانسه هم بهترین بازیکن این تیم بود که 10 امتیاز پیاپی در کوارتر دوم به دست آورد. فورنیر 2 پرتاب 3 امتیازی و 4 پنالتی خود را گل کرد. با این امتیازات فرانسه در دقیقه هفتم کوارتر به 4 امتیازی ایران رسید.

فرانسوی ها در 2 دقیقه به پایان نیمه با پرتاب هورتل با نتیجه 31 - 31 بازی را مساوی کردند. در این لحظه مهدی کامرانی از زمین بیرون رفت. صمد توپ را به زیر حلقه برد و توپ او به گل تبدیل نشد. بعد از حمله ناکام ایران فرانسوی ها به سرعت توپ را به زمین ایران رساندند و با پرتاب 3 امتیازی بوریس دیائو بعد از مدت ها با 3 امتیاز در بازی پیش افتادند.

فرانسوی ها کوارتر اول را با نتیجه 24 بر 10 بردند و نیمه اول هم با نتیجه 37 بر 34 به نفع این تیم تمام شد.

5 امتیاز پیاپی دیائو

دیائو در ادامه بازی خوب انتهای نیمه اول، با یک 2 امتیازی و یک شوت 3 امتیازی اختلاف 2 تیم را در شروع نیمه دوم به 10 امتیاز رساند.

مهدی کامرانی کنترل بازی را برای ایران در نیمه دوم به دست گرفت و علاوه بر 2 امتیازی که خود به دست آورد برای حامد حدادی و سایر بازیکنان نیز به خوبی موقعیت ایجاد کرد. کامرانی تا پایان کوارتر سوم بهترین امتیازآور بازی بود.

کوارتر سوم در نهایت با نتیجه 26 بر 16 به نفع فرانسه تمام شد.

فرانسوی ها روز خوبی در پرتاب های بیرونی با 10 پرتاب 3 امتیازی موفق داشتند و بازیکنان ایران هم در برخی مواقع کاملا بازیکنان شوتزن فرانسوی را آزاد می گذاشتند.

رقابت امتیازی صمد و حدادی

صمد نیکخواه و حامد حدادی در شروع کوارتر چهارم هر کدام 7 امتیاز به دست آوردند تا 5 دقیقه اول این کوارتر 14 - 14 مساوی شود. بازیکنان ایران که از سوی تماشاگران حاضر در سالن پالاسیو دپورتیس هم تشویق می شدند در 5 دقیقه آخر بازی با حملات پیاپی خود عملکرد کوارتر اول را تکرار کردند و تیم برتر دقایق آخر بودند.



در این دقایق بچیروویچ دست به ترکیب اصلی ایران با کامرانی، آفاق، صمد، اوشین و حدادی در زمین نزد و بازیکنان ایران هم در آخرین دقایق حضورشان در جام جهانی بهترین نمایش را از خود نشان دادند.

ایران این کوارتر را با نتیجه 27 بر 18 برد و بازی در نهایت با نتیجه 81 بر 76 به نفع فرانسه تمام شد.

آمار ملی پوشان ایران مقابل فرانسه

حامد حدادی با 22 امتیاز و 15 ریباند موثرترین بازیکن ایران به همراه مهدی کامرانی بود. کامرانی 17 امتیاز و 5 پاس گل در این بازی داشت.

صمد نیکخواه با 23 امتیاز، 2 ریباند و 4 پاس گل بهترین امتیازآور تیم بود.

حامد آفاق هم 10 امتیاز، 4 ریباند و 2 توپربایی داشت.

به جز سجاد مشایخی که تا روز آخر هم به خاطر آسیب چشم موفق به بازی برای ایران نشد، ارسلان کاظمی حتی یک دقیقه هم در دیدار با فرانسه فرصت بازی پیدا نکرد.

اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، آرمان زنگنه و بهنام یخچالی هم موفق به کسب هیچ امتیازی در بازی نشدند.

اوشین ساهاکیان در 27 دقیقه بازی خود تنه 3 ریباند داشت.



محمد جمشیدی هم در 10 دقیقه، 4 امتیاز به دست آورد.

صعود فرانسه به دور دوم

تیم ملی ایران که به خاطر بازی های اول با انتقاداتی هم روبرو شد با خاطره ای خوب مقابل فرانسه از جام هفدهم خداحافظی کرد. ایران برای صعود از این مرحله نیاز به برد با 8 امتیاز اختلاف داشت اما اختلاف 14 امتیازی در کوارتر دوم کار بازگشت تیم را سخت کرد. فرانسوی ها به عنوان قهرمان اروپا وارد جام جهانی شده بودند اما با غیبت چند بازیکن اصلی، قدرت سال گذشته در اروپا را نداشته و مقابل تیم های اسپانیا و برزیل هم شکست خورد اما در دیدار با 3 تیم دیگر گروه برنده بود.

با این نتیجه تیم های فرانسه، اسپانیا، برزیل و صربستان از گروه ایران به مرحله بعد صعود کردند.


انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، صمد ، بسکتبال ، world cup ، spain
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۹:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
چرا در بازی با فرانسه از بازیکنان کم تجربه استفاده شد چرا ترکیبه بازی با آمریکا و ایتالیا استفاده نشد
چرا کواچ انقد ضعیف کار میکنه وقت استراحت کم میگیره تعویض های نتیجه دار انجام نمیده
United States of America
سارا
۲۱:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
انقد از دسته این کواچ حرص خوووووردم که سر درد شدم ؛این چه تعویضاییه که میکنه چرا تو دقایقه حساس این مهدوی بی عرضه رو میاره تو بازی چرا شهرام رو که انقد برامون امتیاز اور بود رو با غفور تعویض کرد؛چرا عبادی پور یکسر تو بازیه چرااااااااا؟؟؟
آخرین اخبار