موذن زاده گفت: در سطح کشور بیش از 7 هزار فیزیوتراپیست شاغل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی فیزیوتراپی مشغول به خدمت رسانی هستند.

احمد موذن زاده بازرس هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مطالب اصلی جامعه فیزیوتراپی بحث اجرای تمام عیار دکتری حرفه ای فیزیوتراپی(dtt) است.

براساس استانداردهای جهانی سطح پایه این رشته در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا و حتی کشورهای منطقه‌ای مثل هند و پاکستان به مقطع دکتری حرفه‌ای ارتقاء یافته و براساس دور نمای ترسیم شده از طرف انجمن فیزیوتراپی آمریکا در سال 2020، در کشور آمریکا  فقط فیزیوتراپیست‌هایی که در مقطع دکتری حرفه‌ای فعالیت می‌مایند مجوز فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در کشور ما از سال 86 فعالیت انجمن فیزیوتراپی جهت اجرایی کردن طرح دکتری حرفه‌ای آغاز شد که در 22 اردیبهشت 88 کلیات این طرح به تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت رسید و در سال 90 به دستور وزیر وقت بهداشت و تایید شورای عالی سیاستگذاری وزارت بهداشت، دستور پذیرش دانشجو در این مقطع صادر گردید.

موذن زاده ادامه داد: در سال 92 اولین دوره دانشجویان مقطع دکتری حرفه‌ای در داخل کشور از مقطع کارشناسی ارشد وارد دپارتمان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند، متاسفانه تاکنون برنامه آموزشی کامل این مقطع به تصویب معاونت وزارتخانه نرسیده است درخواست انجمن و برد فیزیوتراپی، تصویب این برنامه آموزشی و شروع پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دکتری حرفه‌ای و همچنین پذیرش از طریق کنکور سراسری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار