استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالیانه 19 هزار تن، 14 درصد تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان، برای دهمین سال پیاپی، رتبه اول پرورش ماهیان سردابی در کشور را به خود اختصاص داده است.

پرویز منصوری افزود: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن 407 مزرعه پرورش ماهی یکی از قطب‌های برتر تولید کننده ماهی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه شهرستان اردل بیشترین میزان تولید ماهیان سردابی را نسبت به دیگر شهرستان های این استان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سال گذشته 5 هزار و 442 تن ماهی از مزارع پرورش ماهی این شهرستان برداشت شد.

منصوری گفت: همچنین 35 مزرعه تکثیر ماهی در استان چهارمحال و بختیاری، سالیانه 45 میلیون قطعه بچه ماهی تولید می کند و 6 کارخانه تولید خوراک آبزیان هم با ظرفیت 136 هزار تن در سطح استان فعالیت دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شرایط آب و هوایی مناسب این استان برای پرورش ماهیان سردابی، زمینه اشتغال 1500 نفر را به صورت مستقیم و 4500 نفر را به صورت غیر مستقیم در این زمینه فراهم کرده است .

وی با اشاره به تولید مازاد بر مصرف ماهیان سردابی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ماهیان سردابی تولیدی چهارمحال و بختیاری، علاوه بر فروش در بازار داخلی استان، به استان های همجوار و کشورهای آسیای میانه نیز صادر می‌شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.