مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سند اقتصاد مقاومتی به دانشگاه های کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ محمد جعفر صدیق در اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در 24 ماده ابلاغ کردند که با دستور 11 ماده ای رئیس جمهور، تقسیم وظایف آن مشخص شده است.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نظرخواهی از همه دانشگاه ها و موسسات پژوهش و فناوری پنج برنامه کلان عملیاتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین کرد.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه چالش های کشور از جنس اقتصاد است، افزود: مشارکت در ساماندهی نظام ملی نوآوری و زمینه سازی تحقق اقتصاد دانش بنیان، ایفای نقش موثر علمی در سطح منطقه، ارتقای کارایی و اثربخشی منابع آموزش عالی از اهداف سند اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است.

وی گفت: ثروت آفرینی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباط موثر با بخش های اقتصادی، بستر سازی و حمایت از صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و کاهش اتکاء به درآمد نفت و منابع ارزی در اقتصاد آموزش عالی از سیاست های حاکم بر این سند است.

اجلاس سه روزه روسای دانشگاه های سراسر کشور با حضور 120 نفر از روسای دانشگاه ها و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.