ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گوش ناشنوای غرب را خود داعش می‌پیچد/ نقش انگلیس در ناآرامی‌های عراق

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نقش انگلیس در ایجاد گروه‌‌های تروریستی گفت: داعش که پرورش یافته کشورهای غربی و در رأس آنها انگلیس و آمریکا است این روزها به خطری جدی برای منافع غربی‌ها در منطقه تبدیل شده است.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور شمار بالایی از اتباع انگلیسی در گروه تروریستی تفکیری داعش گفت: ایران بارها پیرامون عاقبت پرورش گروه‌های تروریستی در منطقه به دولتمردان غربی از جمله انگلیس هشدار داده است اما متأسفانه در غرب گوش شنوایی برای این سخنان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: بعد از کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی عملا غربی‌ها و به خصوص شخص اوباما و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تا حدودی جرقه‌های بیداری در وجودشان روشن شد اما آنها هیچ وقت نخواسته و نمی‌خواهند که برای نجات منطقه تلاش کنند و تنها برای سرپوش نهادن بر جنایات خود مایل به انجام این اقدامات هستند.
 
این کارشناس سیاست خارجی گفت: داعش که پرورش یافته خود غربی‌هاست این روزها به خطری جدی برای منافع آنها در منطقه تبدیل شده و حتی توانسته بخش‌هایی از دو کشور عراق و سوریه را در اختیار گیرد، بنابراین کشورهای غربی باید هرچه سریع تر راهی برای ریشه کن کردن گروه‌های تروریستی در منطقه حساس خاورمیانه پیدا کنند.
 
ساجدی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت انگلیس در سرکوب مواضع داعش در منطقه به آمریکا کمک خواهد کرد یا خیر ؟ اظهار داشت: دولت انگلیس به شکل مرموزانه‌‌ای وارد صحنه می‌شود؛ همانطور که در جریان حمله به عراق شاهد آن بودیم که نظامیان این کشور با تنها 30 هزار تفنگ‌دار به جنوب عراق یورش برده و این منطقه را به تصرف خود درآوردند در حالی که ارتش آمریکا شمال عراق را با بیش از 170 هزار نظامی تصرف کرد که نتیجه این حرکت زیرکانه از سوی انگلیس این بود که تمامی انتقادات و هجمه‌ها در خصوص حمله به عراق معطوف به آمریکا گردد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: انگلیس ، داعش ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار