آلمان تسلیحاتی با ارزش 70 میلیون یورو در اختیار نیرو‌های کُرد عراق قرار می‌دهد

آلمان اعلام کرد برای کمک به کُردهای عراق به منظور مبارزه با داعش این کشور نخستین محموله سلاح خود را به کردها تحویل می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،دولت آلمان شامگاه یکشنبه اعلام کرد برای کمک به کردها به منظور مبارزه با داعش در شمال عراق، این کشور نخستین محموله سلاح شامل 30 فروند موشک ضد تانک و چند هزار قبضه اسلحه تهاجمی به کردها تحویل 
می دهد.

در پایان نشست "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و  وزیران کابینه وی درباره اوضاع عراق، "اورسولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فرانک-والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد " اوضاع در عراق فوق العاده بحرانی است. جامعه بین الملل وظیفه دارد از کسانی که آزار و شکنجه دیده اند، حمایت کند ".

اشتاینمایر نیز با اعلام هشدار علیه تهدید جهادی های دولت اسلامی نه تنها برای عراق و مناطق همجوار، بلکه برای اروپا و آلمان، تاکید کرد: " ما نباید ساکت بیایستیم".

وزارت دفاع آلمان در پایگاه اینترنتی خود تصریح کرد ارزش این محموله سلاح که از ذخایر ارتش آلمان برداشت شده است، 70 میلیون یورو است.

به گفته وزیر دفاع آلمان تحویل نخستین محموله های سلاح آلمان تا پایان ماه سپتامبر تجهیز حدود 4000 نظامی را امکان پذیر خواهد کرد.

بر اساس فهرستی که دولت آلمان از این سلاح ها منتشر کرده است، علاوه بر موشک ها و تفنگ های تهاجمی، آلمان تپانچه، نارنجک، چادر، کلاه کاسک، جلیقه های ضد گلوله به کردها تحویل خواهد داد.

فون در لایل تصریح کرد در کل، تحویل سلاح از جانب آلمان به کُردها در سه مرحله انجام و مطابق تحولات و نیازها هماهنگ خواهد شد.

دولت آلمان تصریح کرد در صورتی که برای استفاده از سلاح ها به آموزش نیاز باشد، آموزش در آلمان انجام خواهد شد.

به عنوان نمونه فون در لایل درباره آموزش استفاده از موشک های ضد تانک گفت یک هفته آموزش برای آن ضروری خواهد بود و نظامیان در آلمان آموزش خواهند دید.

وزیر دفاع آلمان همچنین تصریح کرد " در اصل برای بخش اعظم تجهیزاتی که در فهرست آمده است، فقط به چند ساعت توضیح نیاز خواهد بود ".

 وی افزود در این صورت این توضیحات در اربیل یا اطراف آن، جایی که سلاح های تحویل می شود،  ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: المان ، تسلیحاتی ، یورو ، کُرد ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار