عبدالمالک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی بر سرنگون شدن حکومت این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المسیره: "عبدالمالک الحوثی" در آغاز نطق تلویزیونی خود با تاکید بر سقوط حکومت یمن به دلیل ایجاد فساد گسترده در این کشور، گفت: دولت یمن عامل وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حکومت یمن در خدمت شماری از کشورهای پرنفوذ در یمن است، گفت: حکومت یمن سیاست گرسنه نگه‎داشتن مردم را در پیش گرفته است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه حکومت یمن هیچ توجهی به مطالبات مردم ندارد، افزود: ملت بزرگ یمن اهداف و مطالبات مشروعی را دنبال می‎کند و دست به شیوه‏‎های درستی برای اعتراض می‎زند.

"عبدالمالک الحوثی" اظهار داشت: حکومت یمن و طرف‎های مقابل به دامن زدن به درگیری‎های فرقه‏‎ای دست زده و مقابل تمامی مطالبات مردم ایستادند؛ مشکل کنونی حکومت، پیگیری سیاست سرکوب مطالبات مردم  و غارت اموال ملت است؛ بحران اقتصادی ناشی از سیاست‎های دولت یمن است که میلیاردها دلار برای مقابله با تحرکات مردم خرج می‎کند.

وی همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود بر ادامه اعتراضات مردمی علیه سیاست‎های حکومت یمن تاکید کرد.

رهبر گروه حوثی با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت تظاهرات تمامی اقشار ملت یمن را نادیده گرفته و تنها از یک گروه سخن می‎گوید، اضافه کرد: ما از شورای امنیت می‎خواهیم که ملت یمن را به غیر از دیدگان آمریکا و انگلیس ببینند.

"الحوثی" همچین از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست تا به اتباع یمن احترام گذاشته و با کرامت با آنها تعامل کنند.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا فساد را حمایت می‎کند، تاکید کرد: واشنگتن اجرای فساد در منطقه را پشتیبانی می‎کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد آنچه که کمیته ریاست جمهوری در مورد آمادگی ما برای دست کشیدن از مطالباتمان می‎گوید نادرست است.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار