ارومیه/

50 درصد ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر 50 درصد ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر بوده و مسیرهای مرتبط با پایتخت‌های کشورهای اروپایی از طریق این ناوگان قطع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک با سرمایه‌گذاران بخش گردشگری که در مجتمع گردشگری باری برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت گردشگری کشور ما بسیار بالا بوده و با برنامه‌ریزی دقیق و اعتباربخشی به این بخش می‌توان سالانه مبالغ قابل توجهی به‌دست آورد. کل مبلغ به‌دست آمده از محل گردشگری کشور حدود 6 میلیارد دلار بوده و اگر حمایتی از سوی دولت تدبیر و امید به وجود آید امید است این رقم در 15 سال آینده به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت در بخش گردشگری گسترش و توسعه بخش گردشگری استان‌های کشور بوده و همه سفرهای گردشگری به استان‌ها متمرکز در چند استان خاص نخواهد بود.

وی به مشکلات موجود در ناوگان هوایی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 50 درصد ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر بوده و مسیرهای مرتبط با پایتخت‌های کشورهای اروپایی از طریق این ناوگان قطع شده است. تحریم‌های به وجود آمده در کشور تاثیر بسیار مهمی در اقتصاد کشور خصوصا ارتباطات کشور به وجود آورده و چاره‌اندیشی در این خصوص بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سال گذشته 4.5 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد کشور شده، خاطرنشان کرد: این موضوع در بدبینانه‌ترین شرایط کشور با توجه به تغییر دولت‌ها به وجود آمده است و نشان‌دهنده ظرفیت بالای ایران برای جذب گردشگر است.

سلطانی‌فر به اهمیت وجود اماکن متبرکه در ایران اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اماکن متبرکه ایران پذیرای یک میلیون و 600 هزار زائر از عراق بود. ایران با وجود فرهنگ اسلامی‌ که در آن حاکم است می‌تواند به محور گردشگری حلال در جهان معرفی شود

وی بیان داشت: رعایت اخلاق، مسائل رعایت حجاب اسلامی، جلوگیری از عدم سرو مشروبات الکی در مکان‌های عمومی کشور از جمله مزایای بسیار مهم برای معرفی ایران به این نام است. برای اینکه بتوانیم ایران اسلامی را به عنوان مرکز گردشگری جهان معرفی کنیم باید یک سری امکانات تفریحی و توریستی را برای بانوان مسلمان به وجود آوریم.

وی در ادامه به مهم‌ترین عملکرد دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید کشور با تورم 45 درصد مواجه بود که با رویکرد این دولت تورم به 25 درصد کاهش یافت/ش/ن.

برچسب ها: کشور ، سازمان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.