هادی مقدم‌دوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جای" جشنواره یاس" در بین تولیدات ویدئویی خالی بود

زمانی که تولید جدی فیلم‌های ویدیویی وجود دارد باید جشنواره هم وجود داشته باشد و در واقع جای "جشنواره یاس" در چرخه تولید فیلم‌های ویدیویی خالی بود.

هادی مقدم‌دوست کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره ویدیویی" فیلم یاس" و اصولا هر جشنواره‌ای یک بخشی از چرخه و دستگاه مجموعه فیلم سازی است و همان گونه که در این چرخه و دستگاه تولید وجود دارد، باید جشنواره هم وجود داشته باشد.
 
وی افزود: جای جشنواره ویدیویی یاس خالی بود الان که دومین دوره این جشنواره برگزار شد، رسیدن به این نتیجه درست به نظر می‌رسد که وقتی تولید جدی فیلم‌های ویدیویی وجود دارد ، باید جشنواره آن نیز وجود داشته باشد.   
 
مقدم‌دوست در ادامه گفت: البته این چرخه نیاز به بخش‌های دیگری چون نشریه، فضای نقد و بررسی و فضای آموزشی نیز دارد، ولی راه اندازی جشنواره اولین قدم در تکمیل این پروسه است.
 
کارگردان سر به مهر درباره تاثیرات جشنواره فیلم یاس گفت: این جشنواره به طور غیرمستقیم باعث رشد و افزایش کیفی مخاطب می‌شود، چرا که وقتی در یک جشنواره فیلم‌ها در رقابت قرار می‌گیرند فیلم‌های قوی‌تر از ضعیف‌تر تفکیک شده و این خود به خود عامل تشویق کننده‌ای است که باعث ایجاد یک حرکت برای فیلمی می‌شود که نتوانسته برتر باشد و  ایجاد روحیه برای فیلمی که مقام برتر را کسب کرده است.   
 
وی عنوان کرد: در این پروسه فیلم‌ساز برتر سعی می‌کند خود را برای موفقیت‌های بعدی آماده نماید و فیلم سازی که نتوانسته جایزه برتر را بگیرد تلاش می‌کند فیلم بهتری بسازد تا در دوره بعدی موفق‌تر باشد.   
 
این کارگردان اظهار داشت: بنابراین تدبیر برگزاری جشنواره کیفیت فیلم‌ها را ارتقا می‌دهد و نتیجه آن نصیب تماشاچی می‌شود که قرار است فیلم را ببیند.
 
وی در مورد تفاوت سینما و فیلم‌های ویدیویی خاطر نشان کرد: این دو مقوله دو فضای عرضه مختلف هستند که به چرخه مملکت کمک می‌کنند و امیدوارم که هر دو بخش سعی کنند تا چرخه فرهنگی‌مان را ارتقا دهند.

انتهای پیام /

برچسب ها: جشنواره ، یاس ، فیلم ، ویدئو ، روحیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار