مدیر حوزه هنری کودکان و نوجوانان گفت: مردم تشنه‌ استفاده از محصولات حامل نمادهای فرهنگی و بومی هستند ولی مشکل در عرضه و تولید این‌ها وجود داشته است.

محمد سرشار رئیس حوزه‌ی هنری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در عرصه‌ی نوشت افزار و دیگر حوزه‌ها تجربه‌ای است که ابتدا در کانون پرورش فکری با مجموعه‌ی دارا و سارا اتفاق افتاده افزود: به دلیل طراحی الگوی غلط و مدیریت نامناسب این تجربه در گام‌های اول خود شکست خورد ولی بعد از آن تلاش‌های انفرادی در زمینه‌ی تولید و توزیع نوشت افزار ایرانی اسلامی اتفاق افتاد که اوج آن را ما در واقع در سال 1392 شاهد بودیم.

سرشار گفت: مجموعه‌های متعددی در زمینه ی تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی ورود پیدا کرده‌اند و در واقع میزان فروش این مجموعه‌ها نشان می‌دهد که مردم تشنه‌ی استفاده از محصولات حامل نمادهای فرهنگی و بومی هستند ولی مشکل در عرضه و تولید این‌ها وجود داشته است.

سرشار اظهار داشت: سال گذشته به طور خاص مثلا دفترهای شکرستان به عنوان پرفروش‌ترین دفترهای ایرانی بیش از یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار جلد فروش داشته‌اند که جشن خرمنی هم پس از فروش این دفترها در زمینه‌ی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی برگزار شد.

امسال در واقع با تیراژ بیشتری براساس برآوردهای موجود، وارد بازار شدیم و پیش‌بینی می‌شود که فروش بیش از پنجاه درصد داشته باشیم، یعنی فضای تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی فضایی است که قابلیت سرمایه گذاری جدی بخش خصوصی را دارد.

مدیر حوزه هنری کودکان و نوجوانان در ادامه‌ی صحبت‌های خود نبود پیوند درست بین فعالان اقتصادی و فعالان فرهنگی کشور را دلیلی برای عدم ورود بخش خصوصی به عرصه‌ی تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی دانست و تصریح کرد: ما در حوزه‌ی هنری کودک و نوجوان مدعی هستیم که بهترین الگو را در این زمینه ارائه کردیم و امیدواریم بقیه‌ی مجموعه‌هایی که توانایی تولید آثار هنری را دارند با استفاده از این تجربه کمک کنند تا فعالان اقتصادی سرمایه‌خودشان را در راه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی صرف کند.

سرشار گفت: درباره فتح آثار ارائه شده در دومین نمایشگاه ایران نوشت باید بگوییم دقیقا آن اتفاقی که در بازار به طور طبیعی باید پیش بیاید در این جا هم اتفاق افتاده یعنی ورود بعضی از گروه‌ها به عرصه‌ی نوشت افزار یک ورود هیجانی و بدون مطالعه‌ی قبلی بود ما دیگر امسال شاهد حضور کم رنگ‌تر آن مجموعه‌ها در نمایشگاه دوم هستیم از طرف دیگر مجموعه‌های دیگری که غیر حرفه‌ای بوده‌اند در سال گذشته خیلی مبتدیانه عمل کردند ولی امسال مشخص است که در عرض یک سال توانسته‌اند دانش سازمانیشان را گسترش بدهند و به شکل حرفه‌ای تری در این نمایشگاه حاضر شدند و تلاش کردند که با بازخوردی که از مخاطبان گرفته‌اند خطاهای سال گذشته خود را برطرف کنند.

سرشار ادامه داد: نوع آوری‌های جدیدی در دومین نمایشگاه ایران نوشت عرضه شده و در واقع این نمایشگاه نشان می‌دهد که هم فعالیت‌های شرکت‌های حرفه‌ای مثل آزاده که حدود بیست سال است در این عرصه فعالیت می‌کنند و هم سوق یافتن همه‌ی توان تولیدی این شرکت‌ها در ترویج فرهنگ قومی یک پیوند خوبی را با گروه‌های جهادی و متدینی که دغدغه‌ی فرهنگی داشتند ایجاد کرده اینها دارند با همدیگر تبادل تجربه و انگیزه می‌کنند و نتیجه‌ی خوبی بوده است.


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار