عضو کمیسیون کشاورزی:

خرید تضمینی خرما بهتر از خرید توافقی است

نوری گفت: خرید تضمینی باعث می‌شود تا کشاورز با آسودگی بیشتر به برنامه‌ریزی برداشت محصولاتش بپردازد که در خرید تضمینی قیمت تعیین شده باید جواب‌گوی هزینه‌های کشاورز باشد.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره پیشنهاد دولت برای خرید تضمینی خرما گفت: خرید تضمینی این زمینه را برای کشاورزان فراهم می کند تا با خیال آسوده‌تر برای محصولاتش برنامه‌ریزی کنند.

نوری ادامه داد: خرید تضمینی زمانی خوب است که قیمت تعیین شده برای خرید خرما بتواند جواب‌گوی هزینه‌های کشاورز برای تولید خودش باشد.

این نماینده مجلس افزود: اگر خرید تضمینی باشد ولی با قیمت پایین نه تنها به سود کشاورز نیست بلکه زمینه را برای کاهش کشت فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: یک تیم کارشناسی برای خرید تضمینی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که تمام زوایای آن را بررسی می کند.

نوری در ادامه گفت: اگر در خرید تضمینی این مسائل حل شود بهتر از خرید توافقی خواهد بود و دولت هم اگر بخواهد قیمتی برای خرید تضمینی خرما بدهد باید همه زوایا و جوانب را که در هزینه‌های کشاورز صورت می‌گیرد رعایت کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: خرما ، خرید ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار