کرمان/

افزايش 30 هزار تني برداشت خرما در کرمان

مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه ميزان توليد خرماي استان در سالهاي اخير با روند افزايشي روبرو بوده است ، گفت: پيش بيني مي شود امسال ميزان برداشت خرما عليرغم خسارتهاي وارده به محصول در اثر گرما كه منجر به عارضه خشكيدگي شده است ، بالغ بر 155 هزار تن باشد كه نسبت به سال گذشته حود 30 هزار تن افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان كرمان ، مسعود محمودي افزود: این افزایش ، لزوم برنامه ريزي لازم را از هم اكنون برای بازار يابي مناسب می طلبد.

وی مناطق عمده ی توليد این محصول را شامل: شهرستانهاي بم ، نرماشير، فهرج ، ريگان ، ارزویيه و مناطق شهداد و گلباف عنوان کرد.

محمودي مهمترين اقدامات انجام شده در بخش نخيلات توسط این سازمان را احياء و بازسازي باغهاي خرما در قالب اعتبارات دولتي ، تسهيلاتي و كمك به خريد نهال(پاجوش) و كشت بافت اعلام و خاطرنشان کرد: طی پارسال 8 هزار اصله پاجوش و 12 هزار و 754 اصله نهال كشت برای كشاورزان تامين شده كه 50 درصد از قيمت نهال هاي مذكور در قالب اعتبار يارانه اي به متقاضيان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اجراي طرح توليد محصول ارگانيك در سطح 250 هكتار از باغهاي خرما و همكاري لازم با تامين اعتبار يك ميليارد ريال تسهيلات بانكي مورد نياز با بهره مناسب برای توسعه و بهبود كيفي خرما و پيگيري امور مربوط به بيمه محصول به عنوان يكي از ضروري ترين اصول با همكاري صندوق بيمه محصولات كشاورزي از اقدامات انجام شده در بخش نخيلات توسط اين سازمان است./ب

برچسب ها: افزایش ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.