نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی تاکید کرد جنگ با اسرائیل میزان پیشرفت مقاومت را نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین: "اسماعیل هنیه" نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در تجمع این جنبش به مناسبت پیروزی در جنگ گفت : خدا را شکر می کنیم که به ملت ما از رزمندگان و کودکان و زنان و مردان، بزرگترها و کوچکترها آرامش قلبی داد.
هنیه افزود : خدا را سپاس می گوییم که در خلال 51 روز تجاوز رژیم صهیونیستی گردان قسام و گردانهای دیگر مقاومت را برتری داد و جنگ با هدف قرار دادن حیفا آغاز شد و با هدف قرار دادن حیفا به پایان رسید. ای اهل غزه، ای مردان و زنان قهرمان ، ای فلسطینیان، ای اهل غزه با افتخار، ای اهل غزه مردانگی و ثبات و ای اهل غزه آینده ساز و همه مردم فلسطین ، ما امسال جشن عید فطر را در میادین جنگ برگزار کردیم و نتوانستیم این روز مبارک را به شما تبریک بگوییم اما مردم غزه و همه فلسطینیان در همه نقاط جهان که عید فطر نداشتند امروز جشن پیروزی دارند و در آن شادی می کنند. غزه همیشه پیروز و پایدار باشد، غزه همیشه صبور و مقاوم باشد و غزه همیشه راه را برای رفتن به قدس و مسجد الاقصی هموار کند و هر سال غزه راه را برای آزادی قدس و بازگشت آوارگان باز کند. این پیروزی بزرگ بر شما مردم غزه که حماسه ساز بودید مبارک باد. این پیروزی بر شما که تاریخ ساز بودید مبارک باد. شما که همه رتبه های افتخار و پیروزی را پیمودید.
ای برادران و خوهران، ای مجاهدان و ای مردم پایدار! به شهدای بزرگوارمان که با خون خود این پیروزی را ساختند درود می فرستیم. شهدایی که در غزه پرکشیدند و بر شهدایی که در کرانه باختری در مسیر یاری رساندن به غزه درود و سلام می فرستیم و سلام بر شهدای بزرگ مقاومت و جهاد. خداوند افرادی را از میان ما برگزید. ما در هر جنگ یک شخصیت بارز و یک سمبول مقاومت داشته ایم. احمد الجعبری سمبول جنگ 2012 و پیروزی در آن بود. محمد ابوشماله، رائد العطار و شهدای دیگر سمبولهای این پیروزی هستند. ابواسامه برهوم و همه شهدای فلسطین و کسانی که در منازلشان به شهادت رسیدند سمبولهای پیروزی و عزت و کرامت و شرافت ما و امت ما هستند. درود بر مجروحان جنگ و درود بر اسرای فلسطینی و درود بر مجاهدان گردانهای مقاومت و در راس آنها گردان قسام که از مرزهای نوار غزه دفاع می کنند.
ای برادران و خواهران ، این پیروزی که خداوند پس از 51 روز جنگ به ما عطا کرد را ارج می نهیم. این جنگ در تاریخ جنگ با دشمن صهیونیستی مشابه نداشت. جنگی بود که مقاومت قهرمانان ما همه دنیا را به تعجب واداشت. در این جنگ مردمی بزرگوار دنیا را با مقاومت خود متحیر کرد. جنگی بود که در آن مردم و مقاومت یکدل و همصدا بودند. ما در چنین جنگی پیروز شدیم. این پیروزی را نمی توان با زبان وصف کرد و کلمات برای توصیف آن قاصرند. با سخنرانی و مقاله هم نمی توان اثرات و حواشی این جنگ را برشمرد. این پیروزی در محدوده زمان و مکان خاصی نمی گنجد اما در مورد برخی از نشانه ها و مسایل پیرامون این پیروزی بزرگ کلماتی بیان می کنم. نکته مهم این جنگ منحنی قدرت مقاومت در فلسطین بود. این جنگ واقعیتها در مورد قدرت و پیشرفت مقاومت فلسطین را نشان داد. نگاه کنید که طی هشت سال گذشته، مقاومت چه پیشرفتهایی داشته است. در جنگ 2008 ما پیروزی مقاومت را داشتیم. در جنگ 2012 پیروزی سریع را تجربه کردیم و در این جنگ پیروزی ما چندین برابر پیروزی در جنگ 2012 بود.
نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت : پیشرفتهای مقاومت را همه دنیا دیدند. مقاومت در همه زمینه ها پیشرفت داشت.
اسماعیل هنیه در تجمع این جنبش به مناسبت پیروزی در جنگ گفت : مقاومت در دریا و زمین و هوا پیشرفت خود را نشان داد و همه دنیا آن را دیدند. این پیروزی را مدیون سالها تلاش و پشتکار و آمادگی هستیم. این تلاشها فقط برای آمادگی برای جنگ در غزه نبوده بلکه رزمندگان مقاومت خود را برای جنگ بزرگتر و برای آزادی فلسطین و قدس و مسجد الاقصی آماده کرده اند. این پیشرفتها در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری مقاومت دیده می شود. رزمندگان ما طی این سالها بیش از آمادگی برای دفاع، برای هجوم به دشمن خود را آماده کرده بودند.
نکته دوم آنکه طی هشت سال گذشته غزه در محاصره بود و درگیر سه جنگ شد. غزه در هشت سال گذشته پایگاه مقاومت بوده است و نشانه آن را مردم غزه و جهان در جنگ اخیر مشاهده کردند. غزه فقط پایگاه گردان قسام نبود بلکه پایگاه همه رزمندگان در همه گردانهای مقاومت بود. در این جنگ فعالیتهای گردانهای قسام، قدس، کمیته های مردمی، الناصر، ابو علی مصطفی، مقاومت ملی، انصار ، عبدالقادر الحسینی، نضال عبودی را دیدیم که چگونه در میدان حضور یافتند.
ما افتخار می کنیم که میزبان (جبهه) مقاومت و گردانهای مقاومت بوده ایم. حضور ما در حکومت هم نتوانست ما را از میزبانی گردانهای مقاومت دور کند. ما سلاح مقاومت را مشروع دانستیم و به آنها کمکهای لجستیکی و راهبردی اعطا کردیم. برایشان امنیت برقرار و جاسوس ها را شناسایی کردیم. درود بر همه بازوها، سلاح ها و گردانهای مقاومت.
مساله سوم، مقاومت و پایداری و اتحاد ملت فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری، اراضی 1948 و فلسطینیان خارج از سرزمین خود بود. مردم غزه علیرغم اینکه از زمین، آسمان و دریا زیر آتش بودند ولی باز هم از مقاومت حمایت کردند و بر عهد خود با خدا و مقاومت پایدار ماندند. بنابراین باید بگویم که یک میلیون و هشتصد هزار نفر ساکن نوار غزه قهرمان هستند.
این مقاومت بزرگ علت پیروزی ما بود. زنان و جوانان ما بارها در طول جنگ در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی و خبری خطاب به مقامات صهیونیست اعلام کردند که شما کوچکتر از آن هستید که با مردم غزه مقابله کنید. در همین جا از همه رسانه ها و شبکه الجزیره تشکر می کنم.
ای یعلون(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) بدان که هدف قرار دادن زنان و کودکان ما از آسمان نشانه ضعف توست اما جوانان و رزمندگان ما با نظامیان تو در میدان و در مرزها جنگیدند و مورد حمایت خداوند قرار گرفتند.
این غزه است با همه جوانان، مردان، زنان، کودکان و افراد مسن که دیشب به خیابانها آمده اند و جشن پیروزی برگزار کردند. ما در همه نقاطی که فلسطینیان حضور داشتند شاهد این گونه جشنها بودیم. در غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی، اروپا و آمریکای لاتین و سراسر جهان. فریادها و شادی های ملت فلسطین بر همه زخم ها مرحم نهاد و از آنها بالاتر بود و این در حالی بود ما هزاران شهید و مجروح تقدیم کردیم و شاهد جنایات ارتش صهیونیستی در مناطق مختلف بودیم. اما مردم ما دستان دراز شده ارتش رژیم صهیونیستی را در این مناطق شکستند. در نوار غزه افسانه ارتش شکست ناپذیر به پایان خود رسید. ارتش دشمن وارد غزه نشد و دستانش در مرز قلم شد.
شنیدیم که رزمندگان ما در خلال جنگ، نظامیان صهیونیست را به بازی گرفتند و از بالا و پایین و چپ و راست بر آنها فرود آمدند، آنها را به هلاکت رساندن، زخمی کردند و به اسارت گرفتند. دشمن گمان می کرد که با تخریب برجهای مسکونی و آواره کردن صدها و هزاران نفر از فلسطینیان می تواند مردم ما را از پا درآورد اما سرانجام آوای پیروزی از دهان ملت ما شنیده شد.
این مقاومت و پایداری پاداشی جز پیروزی و بهشت و انشاالله برگزاری نماز در مسجد الاقصی ندارد. هیچ انسانی در جهان نمی تواند پاداش این صبر و پایداری را بدهد. اگر صهیونیست ها منازل رهبران ما را هدف قرار دادند و اعلام نمودند که منزل فلان رهبر حماس را یا منزل اسماعیل هنیه را هدف قرار دادیم، پاسخ من این بود که ارزش منزل من بسیار کمتر از ارزش یک قطره خون یک کودک فلسطینی است.
نکته چهارم آنکه این جنگ بار دیگر ملتهای عربی و اسلامی را بیدار کرد و بار دیگر مساله فلسطین را در راس مسایل جهان عرب و اسلام قرار داد. انشالله این پیروزی، ما را به قدس و مسجد الاقصی خواهد رساند.


انتهای پیام//
برچسب ها: حماس ، فتح ، فلسطین ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۱۰:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
به گفته امام خمینی (ره) اسراییل از لانه عنکبوت سست تر است.
آخرین اخبار