معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 36 هزار و 205 معلول جسمی و حرکتی زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی پرمقیاس اظهار داشت: 36 هزار و 205 معلول جسمی و حرکتی زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند.

وی افزود: با تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در بهزیستی آذربایجان غربی 2 هزار و 850 معلول بینایی و 4 هزار و 280 معلول شنوایی از خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

پرمقیاس گفت: 15 هزار و 700 نفر معلول جسمی و حرکتی و 12 هزار معلول ذهنی و 2 هزار نفر در سایر معلولیت‌ها زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی است.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: به منظور توانمندسازی معلولان زیرپوشش بهزیستی، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و حرفه‌آموزی اقدامات خوبی در زمینه خودکفایی معلولان صورت گرفته است.

وی به کاهش معلولیت‌ها در استان اشاره کرد و تصریح کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها و جلوگیری از گسترش آن در جامعه نیازمند آموزش گسترده به خانواده‌ها و یادگیری روش‌های پیشگیری است.

پرمقیاس گفت: شرکت زوج‌های جوان در طرح آموزشی مهارت‌های زندگی و انجام آزمایشات ژنتیکی از بروز بسیاری از معلولیت‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با معرفی طرح آموزش خانواده و لزوم یادگیری این طرح، اظهار داشت: از مزایای بهره‌مندی این طرح، آگاه‌سازی خانواده‌ها در مواقع فرزندآوری و پیشگیری از بسیاری از معلولیت‌ها در آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بهزیستی ، ارومیه ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.