رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری، گفت: بخشی از نکات راهبردی معظم‌له در سطح مدیریت دادگستری تهران به طور قطع قابل اجرا است و ما با تمام توان در این زمینه عمل خواهیم کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی" در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران مفاد ابلاغ انتصاب مجدد آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به سمت ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب را دارای مضامین ارزشمندی دانست و گفت: مفاد این ابلاغیه مسوولیت رییس قوه و همه کارکنان دستگاه قضا را دوچندان می‌کند.
 
اسماعیلی برشمردن برخی صفات مانند تلاش عالمانه، مدیریت برجسته، هوشمندانه و مخلصانه برای قوه قضاییه از سوی اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی را جای بسی افتخار دانست.
 
وی اظهار داشت: در این ابلاغیه همچنین نکات راهبردی مانند اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی و رویکردهای اعلام شده نظام در امور قضایی از جمله ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسمان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیه لوایح موردنیاز قوه، تامین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسی با فساد و ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مطرح شده است.
 
اسماعیلی افزود: لازم است از سوی دستگاه قضاییه مراتب به صورت دستورالعمل تهیه شده و در بخش‌های مختلف مطابق با مسوولیت‌های محوله به مرحله اجرا درآید که بخشی از این وظایف در سطح مدیریت دادگستری تهران به طور قطع قابل اجرا است و ما با تمام توان در این زمینه عمل خواهیم کرد.
 
وی یکی دیگر از محورهای این ابلاغیه را نتیجه ملموس اقدامات قوه قضاییه در خصوص تحقق قضای اسلامی و عملی شدن اصول مربوطه در قانون اساسی و اجرای عدالت به معنای واقعی عنوان کرد.
 
رییس کل دادگستری تهران در ادامه با اشاره به مقوله نظارت نیز افزود: نظارت به معنای بی‌اعتمادی نسبت به همکاران و نادیده گرفتن تلاش‌ها، موفقیت‌های آنان و کمبود‌ها و عدم توجه به اشکالات ساختاری نیست بلکه نظارت برای صیانت از همکاران، شناخت اشکالات و رعایت هرچه بیشتر قوانین، بهبود امور و شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.
 
اسماعیلی در پایان گفت: تمام مواردی که مطرح شد در بستر نظم و انضباط تحقق می‌یابد چرا که تا در این زمینه موفق نشویم در سایر موارد نیز به اهداف موردنظر نخواهیم رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار