اسماعیلی:

باید به امر قضا به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کرد/ وظیفه اصلی ما احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: امر قضا بسیار خطیر و سنگین است، لذا با توجه به وظیفه‌ای که در این زمینه داریم، باید نه به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی به آن نگاه کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی" در جریان بازدید از حوزه قضایی شهرستان بهارستان، به امر خطیر قضا اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما در دستگاه قضایی، این مسئولیت مهم را به میل خود پذیرفته‌ایم، لذا با توجه به وظیفه‌ای که در این زمینه داریم، باید نه به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی به آن نگاه کرد.
 
وی تصریح کرد: امر قضا بسیار خطیر و سنگین است، اما معتقدم با مدیریت جهادی می‌توان آن را تحقق بخشید.
 
اسماعیلی ادامه داد: در این ماموریت محوله ما، باید بیش از همه در دفاع از حقوق مردم الگوی کاملی برای دیگران باشیم و خدای ناکرده طوری نشود که فعل و کلام ما موجبات تضییع حقوق افراد را فراهم کند.
 
رییس کل دادگستری استان تهران افزود: ضروری است همکاران ما نیز شئون اداری و غبطه بیت المال و سایر حقوق مربوط به جامعه را به دقت رعایت کنند و در جهت اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان قوه قضاییه و دادگستری استان تهران تلاش کنند.
 
وی به حضور پرشور و حماسی مردم و مسئولان در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: فلسطین سال‌های متمادی است که مورد تهاجم رژیم غاصب اسراییل قرار دارد، لیکن همزمان با ماه مبارک رمضان، هجمه ددمنشانه به مردم غزه کرده که دل هر انسان با وجدانی را به درد آورد.
 
رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: لازم است در عرصه‌های مختلف به این مظلومیت‌ها واکنش نشان دهیم و برگزاری روز جهانی قدس، عکس‌العمل مناسبی در این خصوص بود.
 
گفتنی است؛ در این نشست، رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان نیز گزارشی از عملکرد و مشکلات مربوطه را مطرح کردند و رییس کل دادگستری تهران نیز جهت رفع مشکلات مطرح شده به ویژه راه‌اندازی پزشکی قانونی و همچنین تقویت اداره ثبت اسناد و املاک در منطقه در حد مقدورات قول مساعد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار