تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله با متهم کردن کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان به جانبداری از دیگر نامزد انتخاباتی، تهدید کرد که اگر خواسته های ما بر اساس کار شیوه های پذیرفته شده تحقق نیابد از روند تجمیع و ابطال آرای مشکوک خارج خواهیم شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  "فضل احمد معنوی"رییس تیم فنی اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری در کابل با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: در روند تجمیع و ابطال آرای مشکوک، برخورد سیاسی می شود.

معنوی کمیسیون انتخابات این کشور را به عدم اجرای کارشیوه های توافق شده در خصوص ابطال آرای مشکوک متهم کرد و گفت:اگر خواسته های تیم اصلاحات و همگرایی بر اساس کارشیوه های توافق شده، برآورده نشود روند شمارش و ابطال آرا را برای همیشه تحریم خواهیم کرد.

تجمیع و ابطال آرای بازشماری و بازرسی شده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از روز گذشته آغاز شد.

ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته از آغاز روند ابطال آرای مشکوک و تقلبی ابراز خشنودی کردند و این اقدام را گامی مهم در پایان بحران انتخاباتی افغانستان دانستند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از آن به بحران کشیده شد که عبدالله عبدالله نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات این کشور را که بر اساس آن اشرف غنی احمد زی، پیشتاز اعلام شد، نپذیرفت و مدعی شد تقلب گسترده در انتخابات روی داده است. وی تهدید کرد اگر آرا بازشماری و بازرسی نشود، حکومت موازی تشکیل خواهد داد.

دو نامزد ریاست جمهوری با میانجگیری سازمان ملل و معاونان رییس جمهور افغانستان و وزیر امور خارجه آمریکا موافقت کردند، صد درصد آرا با نظارت سازمان ملل، نمایندگان دو نامزد، ناظران بین المللی و رسانه ها بازشماری و بازرسی شود.

بر اساس این توافق پس از بازشماری و بازرسی آرا، نفر اول رییس جمهور و نفر دوم رییس اجرایی دولت افغانستان خواهد شد، تا پس از 2 سال با فراخوانی لویه جرگه و اصلاح قانون اساسی، سمت رییس اجرایی دولت افغانستان به نخست وزیری تغییر یابد.

دور اول 16 فروردین و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی 24 خرداد برگزار شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.