فرماندار اهر از آزاد سازی حریم مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رضا صدیقی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر گفت:با پیگیری های فرمانداری اهر و تداوم جلسات هماهنگی در این خصوص برای آزاد سازی حریم مجموعه بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری انجام شده و با دستوراتی که دراین زمینه صادر شده انتظار داریم شهرداری و میراث فرهنگی از صدور مجوز ساخت و ساز در حریم این مجموعه خودداری نمایند.

وی، افزود: مکاتبات لازم با برخی از ادارات ساکن در حریم انجام شده تا با اعطای زمین های مناسب نسبت به جابجایی اقدام نمایند.

صدیقی، همچنین از برگزاری ششمین جشنواره منطقه ای ورنی در شهرستان اهر خبر داد و برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی های صنایع دستی عشایری و روستایی عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری ادارات برای برگزاری این جشنواره در شهرستان اهر شد.

وی، گفت: ورنی و صنایع دستی عشایری به جهت ظرافت های ویژه سنتی و هنری یکی از کالاهای صادراتی غیر نفتی استان می باشد که انتظار داریم با حمایت دستگاه های ذیربط و ساماندهی ورنی بافان با اعطای تسهیلات و بازاریابی مناسب بتوانیم در افزایش درآمد جامعه عشایری و روستایی گامهای عملی برداریم.

فرماندار اهر همچنین به گورستان های متروکه داخل شهر اهر نیز اشاره کرد و افزود: این گورستان ها به جهت بهداشت عمومی شهر اهر را تهدید می کند خواستار توجه ویژه اداراه اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی این گورستان ها شد.

وی، در پایان اختصاص زمین از اراضی ملی به شهرداری برای جنگل کاری، احداث ساختمان اداره ثبت اسنادو املاک شهرستان اهر، کمربندی شرقی، جابجایی تأسیسات روستاهای زلزله زده، تخصیص زمین به مؤسسات قرآنی، احداث کتابخانه عمومی، پیست اتومبیل رانی، اعتبار اختصاص برای مجتمع آبرسانی یخفروزان، انتقال آب از طریق لوله به زمین های کشاورزی، تکمیل انهار تراس رودخانه اهرچای، تأمین اعتبار برای طرح های هادی روستایی و چند طرح دیگر را از اولویت های مهم کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر در سال جاری برشمرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حریم ، مجموعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.