دارا غزنوی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی نحوه تجهیز خودروهای کلاس آماتور از دلایل تغییر زمان برگزاری رالی جام تراکتورسازی تبریز است.

رئیس کمیته رالی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات رالی جام تراکتورسازی تبریز روزهای 5تا7 شهریور ماه به میزبانی مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود که اولین دوره قهرمانی رالی کشور در سال 93 است.

وی ادامه داد: این مسابقات در دو سطح حرفه‌ای و آماتور برگزار خواهد شد که در بخش حرفه‌ای رانندگان در کلاس‌های cc1400،cc1600، cc2000 رقابت خواهند کرد و رانندگان آماتور نیز در کلاس‌ مخصوص به خود شرکت می‌کنند.

مشاور فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری همچنین تصریح کرد: در مسابقات رالی جام تراکتور 55 خودرو از استان‌های مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان و خراسان شمالی به همراه دو باشگاه پیکان و سایپا حضور دارند که بعد از تایید کمیته فنی تعداد رانندگان در خط استارت مشخص خواهد شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری این دوره از مسابقات قهرمانی رالی کشور افزود:چهارشنبه 5شهریور رانندگان به مشاهده مسیر و نقشه‌برداری خواهند پرداخت و بعد از ظهر تست فنی خودروها انجام خواهد شد تا از لحاظ ایمنی صندلی، کمربند 4قفله، رول بال اتاق خودرو، لباس و کلاه مناسب با استانداردهای اعلام شده باشند.

غزنوی در ادامه بیان کرد: پنجشنبه 6شهریور ماه از ساعت 8 صبح مسابقه از محل تراکتورسازی تبریز آغاز خواهد شد و اولین خودرو در ساعت 15 بعد ازظهر به محل اسکان تعیین شده پارک ورمه می‌رسد و ادامه مسابقه جمعه 7 شهریور ماه از ساعت 7 صبح آغاز و ساعت 14:30 با رسیدن خودروها به انتهای مسیر پایان خواهد یافت.

مسئول برگزاری مسابقات رالی تراکتورسازی درخصوص علت تغییر زمان برگزاری این مسابقه اظهار کرد: چند مسئله باعث تغییر زمان برگزاری مسابقات رالی قهرمانی سال 93 شد که یکی از آنها تعیین مکان اسکان شرکت کنندگان در تبریز بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئله بعدی تعطیلی کلاس آماتور رالی به مدت 5 -6 سال بود که برای احیای دوباره آن وتشویق جوانان برای حضور در این کلاس  برنامه‌های آموزش برگزار کردیم تا با قوانین و نحوه تجهیز خودروهای خود آشنا شوند و بتوانند دراین رقابتهای حضور پیدا کنند.

غزنوی همچنین عنوان کرد: با توجه به برگزاری کلاسهای آموزش توسط دو مدرس بین‌المللی و حضور 90 نفر از مربیان و رانندگان خانم و آقا دراین کلاسها تصمیم گرفتین از انها در برگزاری رقابتهای رالی قهرمانی جام تراکتورسازی استفاده کنیم که حدود 42 داور و 8 برگزار کننده می‌باشند و تمام این موارد علل تاخیر در برگزاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار