آندره لوترر آلمانی، راننده مسابقات لومانس تیم آئودی، در گرندپری یکشنبه در بلژیک به جای کوبایاشی مسابقه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران لوترر آلمانی که امسال ۳ بار با آئودی در مسابقات لومانس پیروز شد، به جای کامویی کوبایاشی برای کیترهم مسابقه خواهد داد. تیم کیترهم این خبر را طی بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام کرد و دلیل این موضوع را اضافه کردن یک راننده باتجربه به تیم بیان کرد. کیترهم معتقد است که حضور لوترر به پیشرفت ماشین کمک خواهد کرد.

آندره لوترر نقش کلیدی در موفقیت های اخیر تیم آئودی در مسابقات لومانس داشته است. تیم آئودی به کمک لوترر و هم تیمی هایش، مارسل فاسلر و بنو تریلویر، سه پیروزی در مسابقات امسال کسب کرده است. تجربه طولانی در لومانس باعث شد تا لوترر به شکل ناگهانی در سن ۳۲ سالگی صاحب یک صندلی در فرمول یک شود و در گرندپری بلژیک پشت فرمان ماشین کوبایاشی بنشیند.

دوران حرفه ای این راننده آلمانی در سال های ۹۸ و ۹۹ با حضور در مسابقات فرمولا BMW آغاز شد که به تست برای تیم فرمول یک جگوار انجامید. عدم موفقیت لوترر در این تست باعث شد تا این راننده شرکت در مسابقات چمپ کار را نیز امتحان کند که البته تجربه ناموفقی بود. لوترر سپس مسیری که اکثر راننده های اروپایی ناکام در رسیدن به فرمول یک پیش گرفته بودند را طی کرد. به ژاپن رفت و در مسابقات قهرمانی فرمولا نیپون (سوپر فرمولا ژاپن فعلی) و سوپر جی تی مسابقه داد.

وی در هر دو سری کارنامه موفقی داشت و در دومین سال حضورش در فرمولا نیپون، فصل را با امتیاز برابر نسبت به لیونز قهرمان به پایان برد اما به دلیل رده پایین تر در مسابقه آخر، در نهایت دوم شد. لوترر در سوپر جی تی به مراتب موفق تر هم بود و در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ قهرمان سال شد. در سال ۲۰۱۱ نیز بالاخره قهرمان فرمولا نیپون شد.

وی سپس مورد توجه اروپایی ها قرار گرفت و توسط آئودی به مسابقات لومانس وارد شد و در اولین مسابقه با ماشین نسل قبل آئودی، با همراهی نارایین کارتیکیان و چارلز زولمان هفتم شد. در سال بعد، لوترر به همراه فاسلر و تریلویر دوم شد. این سه راننده در دو فصل بعد هم قهرمان لومانس شدند که در رقابت نزدیک با پژو و آئودی های غیرهیبرید به دست آمد.

مشکلات استقامتی باعث شد تا این تیم در فصل ۲۰۱۳ موفق نباشد اما در فصل ۲۰۱۴ باز هم به صدر برگشته اند و قوی ترین تیم سال به شمار می روند. این سه راننده در مسابقات مهم دیگری نظیر مسابقه ۲۴ ساعته اسپا نیز برای آئودی رقابت کرده اند. لوترر در ۲۰۱۳ نیز باری دیگر با اختلاف بسیار کم، قهرمانی سوپر فرمولا را به نائوکی یاماموتو از دست داد، اگر چه رسیدن به صندلی بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی چرخ باز دنیا به همراه تیم کیترهم، باعث فراموشی این ناکامی شد.

لوترر به رانندگی در پیست های خیس شهرت دارد و یکی از بهترین راننده ها در مصرف لاستیک به شمار می رود. گرندپری بلژیک نیز همواره شاهد شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی بوده است که انتخاب لوترر برای این گرندپری، به همین دلیل می باشد.

"تیم کیترهم همچنین اعلام کرد که لوترر تنها در همین گرندپری مسابقه خواهد داد و در مابقی رقابت‌های فصل، کوبایاشی به صندلی خود برخواهد گشت."

انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار